Analiza danych przeprowadzona przez Toyota Central Europe na podstawie informacji z aplikacji MyToyota (udostępnianych anonimowo przez użytkowników) obejmuje okres od marca 2024 do marca 2025 roku. W tym czasie zarejestrowanych zostało 1796 pojazdów, które łącznie pokonały ponad 16 milionów kilometrów. Wyniki tej analizy rzucają nowe światło na sposób, w jaki Polacy korzystają z hybryd plug-in Toyoty.
Okazuje się, iż użytkownicy tych pojazdów wykonali ponad 1,26 miliona podróży, z czego blisko trzy czwarte stanowiły trasy do 10 kilometrów. Niecałe 19 proc. wszystkich przejazdów mieściło się w przedziale od 10 do 30 km.
Te statystyki jednoznacznie pokazują, iż hybrydy plug-in Toyoty są intensywnie wykorzystywane do codziennych dojazdów i załatwiania spraw blisko domu, gdzie elektryczny napęd jest najbardziej efektywny.
Imponujący jest fakt, iż przez ostatni rok aż 71,2 proc. czasu wszystkich przejazdów analizowanych hybryd plug-in Toyoty w Polsce odbyło się wyłącznie na prądzie. W tej kategorii prym wiodą użytkownicy modelu Toyota C-HR Plug-in Hybrid, osiągając wynik na poziomie 72,2 proc.
Dane dotyczące pokonanego dystansu również są znamienne. Aż 54 proc. z ponad 16 milionów kilometrów przejechanych przez te hybrydowe Toyoty zostało pokonanych w trybie elektrycznym. Co ciekawe, choćby w przypadku najdłuższych podróży, liczących ponad 100 km, 22 proc. dystansu pokonywane było na energii elektrycznej.
Efektywność trybu EV utrzymuje się przez cały rok. Dane Toyota Central Europe wskazują, iż w miesiącach letnich samochody te choćby przez ponad 75 proc. czasu podróży poruszają się w trybie elektrycznym. Zimą, gdy temperatury spadają poniżej zera i wzrasta zapotrzebowanie na energię do ogrzewania, średnie wykorzystanie napędu elektrycznego utrzymuje się na poziomie nieco ponad 65 proc.
Jest to zasługa m.in. standardowo montowanych pomp ciepła, które efektywnie ogrzewają wnętrze przy mniejszym zużyciu energii w porównaniu do tradycyjnych grzałek.