W tym odcinku wideocastu „E-commerce bez tajemnic” Damian Jemioło rozmawia z Adamem Zającem z Alsendo, który wskazuje, jak dokonać ekspansji zagranicznej – mądrze, odpowiedzialnie i skutecznie.
Adam Zając mówi: „Wyjście za granicę nie powinno spowodować tego albo nie powinno powodować ryzyka, iż o ile nie wyjdzie mi za granicą, to muszę zamknąć sklep w Polsce”.
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- jak stworzyć strategię wejścia na rynki zagraniczne, która nie zagrozi działalności w Polsce,
- na co zwracać uwagę przy wyborze pierwszych państw ekspansji,
- dlaczego lokalne metody płatności i dostawy zwiększają konwersję,
- jak narzędzia integracyjne ułatwiają skalowanie sprzedaży,
- jak testować rynki, by minimalizować ryzyko finansowe.
Ekspert Alsendo zwraca uwagę, iż wybór rynku powinien być oparty nie tylko na potencjale sprzedażowym, ale też na możliwościach operacyjnych firmy. Każdy kraj ma inne preferencje zakupowe, metody płatności czy oczekiwania co do czasu dostawy. Dlatego tak ważne jest korzystanie z narzędzi integracyjnych, które pozwalają zarządzać sprzedażą w wielu kanałach i obsługiwać różne systemy logistyczne bez chaosu.
Lider na rynkach CEE w obszarze dostarczania systemu i usług wspierających zarządzanie procesami wysyłkowymi. Grupa koncentruje się na zapewnieniu kompleksowych rozwiązań w zakresie optymalizacji procesów dostaw oraz procesów posprzedażowych dla wszystkich segmentów klientów biznesowych. Alsendo skupia kilkanaście technologicznych serwisów wysyłkowych (Apaczka, Sendit, Zaslat, Ecolet, Siusk24, Cargobooking) oraz oferuje rozwiązania typu DMS (delivery management system) do zarządzania dostawami dla największych podmiotów z sektora e-commerce z wiodącym oprogramowaniem Innoship na czele. Bogata oferta logistyczna Alsendo obejmuje m.in. rozwiązania dostosowane do specyfiki platform marketplace, integracje z ponad 80 systemami e-commerce, jedną integrację API z wieloma firmami kurierskimi, międzynarodowe usługi pod marką Alsendo International, a także Alsendo Business Pro – platformę SaaS wspierającą logistykę, marketing i obsługę klientów e-commerce.
Partnerem strategicznym wideocastu jest Shoper.
Posłuchaj tego odcinka „E-commerce bez tajemnic”:
O „E-commerce bez tajemnic”:
„E-commerce bez tajemnic” to wideocast magazynu „E-commerce w Praktyce”, w którym odkrywamy kulisy e-handlu. Damian Jemioło rozmawia z topowymi ekspertami o tym, jak budować silne marki, wdrażać skuteczne strategie omnichannel, projektować ścieżki zakupowe i maksymalizować sprzedaż. Konkretne porady, bez marketingowego pustosłowia. Partnerem wideocastu jest Shoper.pl.
Słuchaj „E-commerce bez tajemnic”, wideocastu pełnego praktycznych wskazówek, sprawdzonych strategii i rozmów z ekspertami skutecznej sprzedaży online. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: [email protected].
Współpraca: [email protected].