Akcje Pop Mart osiągnęły rekordową wysokość

manager24.pl 2 dni temu

Akcje notowanego na giełdzie w Hongkongu producenta zabawek Pop Mart wzrosły w środę do rekordowego poziomu. Na zamknięciu kurs akcji wzrósł o ponad 10 procent, osiągając 310,6 dolara hongkońskiego (34,10 euro), najwyższy poziom od debiutu giełdowego firmy w grudniu 2020 roku. Wzrost cen był spowodowany imponującymi wynikami finansowymi, które Pop Mart przedstawił publicznie we wtorek, a także zapowiedzią nowej wersji swojej popularnej lalki Labubu.

We wtorek firma kierowana przez prezesa Wang Ninga (38) przedstawiła wyniki za pierwsze półrocze : zysk netto Pop Mart wzrósł o 396,5% do 4,6 mld renminbi (około 550 mln euro) w pierwszym półroczu, a sprzedaż o 204,4% do 13,9 mld renminbi (1,66 mld euro). Producent lalek z szerokim, szczerzącym zęby uśmiechem przekroczył tym samym prognozę wzrostu zysków o „co najmniej 350%”, którą ogłosił w poprzednim miesiącu.

Według agencji prasowej Bloomberg, Ning powiedział podczas telekonferencji, iż firma liczyła na osiągnięcie 20 miliardów renminbi (2,4 miliarda euro) zysku na początku roku. Jednak w tej chwili Ning uważa, iż 30 miliardów renminbi byłoby „całkiem łatwe”.

Nowa mini wersja Labubu

Prezes i założyciel firmy zapowiedział również nowy produkt: miniaturową wersję lalki Labubu, która ma się pojawić w sprzedaży w tym tygodniu. Ning nie podał żadnych szczegółów. W ostatnich miesiącach wokół lalek narosło globalne poruszenie. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych lalki stały się fenomenem popkultury i są promowane przez takie gwiazdy jak Rihanna (37) i David Beckham (50).

Nie tylko sama firma, ale także wielu analityków sceptycznie podchodziło do tak pozytywnego rozwoju sytuacji w branży zabawek. Akcje Pop Mart na krótko spadły w czerwcu, gdy „Dziennik Ludowy”, oficjalny organ Komunistycznej Partii Chin, opublikował raport na temat lalek. Gazeta ostrzegała w nim, iż format „blind box” może wywoływać uzależnienie wśród nieletnich, jak donosił „Financial Times” . Analityk Jeff Zhang z Morningstar również ostrzegł, iż Pop Mart będzie musiał wprowadzić na rynek nową własność intelektualną, obok Labubu, aby utrzymać wzrost.

Ekspansja, głównie w USA

Jak dotąd jednak plan ekspansji Pop Mart wydaje się przynosić efekty. Według Bloomberga, sprzedaż zagraniczna wzrosła o 440% do 5,6 miliarda renminbi w pierwszym półroczu. Całkowita liczba sklepów za granicą wzrośnie z obecnych 140 do 200 do końca roku, jak twierdzi agencja prasowa, cytowana przez współdyrektora ds. operacyjnych Moon Duka. Współdyrektor ds. operacyjnych Si De powiedział, iż ekspansja sklepów na rynku amerykańskim będzie dynamicznie kontynuowana w ciągu najbliższych jednego do dwóch lat.

Lydia Ling, analityczka Citigroup , powiedziała w wywiadzie dla Bloomberga: „Wierzymy, iż silne kompetencje Pop Mart w zakresie inkubacji i operacji związanych z własnością intelektualną, a także ekspansja zagraniczna, dodatkowo wzmocnią solidną dynamikę wzrostu firmy w drugiej połowie roku”. Akcje Pop Mart wzrosły już w poprzednim roku o ponad 570 procent. Ten ogromny wzrost cen uczynił założyciela Wang Ninga jednym z najbogatszych przedsiębiorców w Chinach.

Idź do oryginalnego materiału