Kamper w cenie mieszkania? Sprawdzamy Hymer Tramp 585 na bazie Mercedes-Benz Sprinter

wieczniewolni.pl 2 dni temu

Gdy ktoś mówi „kamper”, w głowie pojawia się obraz niespiesznej podróży, swobody wyboru trasy i budzenia się w miejscach, których próżno szukać w katalogach biur podróży. My postanowiliśmy sprawdzić, ile w tym wyobrażeniu jest prawdy. Do testów dostaliśmy Hymera Tramp 585 od Hymer Poznań (camperspot by Bońkowscy) i ruszyliśmy w drogę, by przekonać się, czy taki „dom na kołach” rzeczywiście daje wolność, o której marzy każdy miłośnik podróży.

Zapraszamy do wpisu!

Wymiary, które pozwalają poczuć się swobodnie

Hymer Tramp 585 to półzintegrowany kamper o długości 7 metrów i szerokości 2,3 m. Na pierwszy rzut oka to spory pojazd, ale dobra wiadomość jest taka, iż można nim jeździć, mając zwykłe prawo jazdy kategorii B. Wysokość 2,9 m daje wrażenie przestronności, choćby osoby o wzroście ponad 190 cm mogą poruszać się w środku bez schylania głowy.

Pod maską pracuje 170-konny silnik diesla, który radzi sobie dobrze zarówno na autostradzie, jak i na górskich podjazdach. Zbiornik paliwa mieści 90 litrów, co przy rozsądnej jeździe pozwala przejechać spory dystans, choć podczas dłuższych objazdówek i tak będziesz co kilka dni zaglądać na stację benzynową.

Wnętrze czyli mieszkanie w pigułce

Układ wnętrza jest przemyślany: z tyłu dwa łóżka pojedyncze z możliwością połączenia w jedno duże, w centrum znajduje się kuchnia z trzema palnikami gazowymi i pojemną lodówką. Naprzeciw kuchni znajduje się łazienka z prysznicem i toaletą chemiczną, a w części przedniej mamy obrotowe fotele kierowcy i pasażera, które po zatrzymaniu pojazdu tworzą wygodny kącik wypoczynkowy.

Największe wrażenie robi jednak to, jak dużo światła wpada do środka. Jasne fronty mebli, panoramiczne okna dachowe i sprytne rozmieszczenie szafek sprawiają, iż wnętrze nie przytłacza choćby wtedy, gdy podróżujesz w większym gronie.

Jak na trasie? Pewnie i komfortowo

Jazda Hymerem zaskakuje, bardzo pozytywnie zaskakuje. Po kilku kilometrach zapominasz, iż prowadzisz tak duży pojazd. Owszem, w wąskich uliczkach włoskich miasteczek trzeba zachować czujność, ale na autostradzie to czysta przyjemność.

W trasie doceniasz też niezależność, ponieważ nie musisz rezerwować noclegów, możesz zatrzymać się na kempingu z widokiem na jezioro lub zupełnie na dziko, jeżeli lokalne przepisy na to pozwalają.

Ile kosztuje kamper Hymer Tramp 585?

Nowy Hymer Tramp 585 w polskich salonach kosztuje około 450–500 tysiąca zł w zależności od konfiguracji.

To kwota, za którą w wielu miastach można kupić kawalerkę. Różnica jest taka, iż kamperem możesz „mieszkać” w Tatrach zimą, nad Bałtykiem latem, a wiosną na chorwackim wybrzeżu. I to bez konieczności pakowania walizek przy każdej zmianie lokalizacji.

Więcej kamperów znajdziesz w ofercie – Hymer Poznań

Dla kogo jest taki kamper?

Jeśli cenisz swobodę podróżowania, lubisz mieć swój nocleg zawsze pod ręką i nie przeraża Cię obsługa instalacji wodnej, gazowej czy elektrycznej to Hymer Tramp 585 może być strzałem w dziesiątkę.

Zobacz nasz film, w którym pokazujemy wnętrze a także przedstawiamy dostępne funkcje.

Idź do oryginalnego materiału