Nowy Thermomix sprzedał się już ponad 300 000 razy

manager24.pl 2 dni temu

Nowy Thermomix cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Producent sprzętu kuchennego Vorwerk jest zadowolony z rozpoczęcia sprzedaży. Według CEO Thomasa Stoffmehla zamówiono już ponad 300 000 sztuk. Ta liczba przekracza oczekiwania.

Po sześciu latach firma w lutym wprowadziła na rynek nową generację swojego znanego urządzenia kuchennego, TM7. Vorwerk zamierza wygenerować w tym roku 2 miliardy euro sprzedaży dzięki Thermomixowi. Byłoby to prawie o 18 procent więcej niż w 2024 roku – i więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy model jest wysyłany od kwietnia. Kupujący muszą uzbroić się w cierpliwość. Według producenta czas dostawy w Niemczech wynosi około 18 tygodni, ale oczekuje się, iż skróci się w nadchodzących kwartałach.

Nowa fabryka we Francji

Według Vorwerk, TM7 oferuje kilka nowych funkcji. Między innymi, mówi się, iż jest to pierwsze urządzenie, które pozwala na gotowanie żywności i potraw bez pokrywki. Urządzenie kosztuje 1549 euro, czyli o 50 euro więcej niż jego poprzednik. Robot kuchenny jest produkowany w Wuppertalu i dwóch fabrykach we Francji. Oczekuje się, iż fabryka w Donnemain-Saint-Mamès, zbudowana specjalnie dla TM7, znacznie zwiększy produkcję.

Thermomix nie jest dostępny w sklepach; jest sprzedawany bezpośrednio konsumentom. Niezależni konsultanci prezentują sprzęt kuchenny na wydarzeniach i imprezach Thermomix. Inni producenci, tacy jak Bosch, Xiaomi, Moulinex i Kenwood, oferują porównywalne urządzenia.

Dla Vorwerk Thermomix, wynaleziony w 1971 r., jest najważniejszym produktem. Firma rodzinna z siedzibą w Wuppertalu sprzedała 1,2 miliona sztuk na całym świecie w 2024 r. Nieco ponad połowa sprzedaży grupy przypadała na Thermomix, który jest dostępny w 58 krajach.

Udana platforma przepisów

Łącznie Grupa Vorwerk wygenerowała w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie około 3,2 mld euro, mniej więcej tyle samo, co w 2023 r. Skonsolidowany dochód netto wyniósł nieco poniżej 99 mln euro i był nieznacznie niższy od 133 mln euro z poprzedniego roku. Vorwerk uzasadnił to w swoim raporcie rocznym we wtorek, między innymi, wysokimi wydatkami na rozwój TM7.

Jednak drugi najważniejszy produkt w ofercie był ostatnio słaby. Model odkurzacza Kobold nie spełnił oczekiwań, wyjaśniła firma. Sprzedaż spadła o prawie 10 procent w 2024 r. Tymczasem Vorwerk odnotował znaczny wzrost dzięki Cookidoo. Platforma, która oferuje przepisy na Thermomix, ma około 6 milionów subskrybentów, o 900 000 więcej niż rok temu. Vorwerk został założony w 1883 roku i jest największą w Europie firmą sprzedaży bezpośredniej.
Idź do oryginalnego materiału