Chery, choć jest od niedawna obecna na polskim rynku samochodów, to dzięki przemyślanej strategii i atrakcyjnej ofercie ma już wielu fanów. Po sukcesie marek Omoda i Jaecoo ma dla Polaków kolejną markę. To Exlantix, które zaoferuje na początek SUV-a i sedana klasy premium.
Chiński Exceed trafia do Europy i na polski rynek jako Exlantix
Młoda regionalna marka Chery Exlantix to producent elektrycznych i hybrydowych pojazdów. Powstała z myślą o ekspansji na zagraniczne rynki jako odrębna marka będąca odpowiednikiem chińskiej Exeed.
Frankfurt w Niemczech to miejsce, gdzie znajduje się europejskie centrum badawczo-rozwojowe Exceed. Zatrudnia zespół składający się z setek kompetentnych i doświadczonych projektantów z BMW, JLR itp. Dzięki ogromnemu doświadczeniu europejskich mistrzów motoryzacji, jej portfolio to modne pojazdy premium uwzględniające wyjątkowe koncepcje projektowe.
Marka Exceed ma w swoim portfolio 6 modeli, z czego dwa pojawią się w ofercie na polski rynek. Obydwa występują pod europejską nazwą marki Exlanitx. Pierwszy to sedan ES, a drugi to SUV ET.
Sedan jest pojazdem o dużej interaktywności i bardzo wydajnym. To między innymi dlatego, iż może się pochwalić ultraniskim współczynnikiem oporu powietrza 0,205 Cd. Ponadto pojazd korzysta z platformy 800 V, co dzięki szybkiemu ładowaniu pozwala mu uzupełnić zasięg o kolejne 120 km w czasie 5 minut. Co więcej, o nim wiemy?
Inteligenty, wydajny Exlanitx ES ma sportowe geny
Technologia uczenia się pojazdu przekształca jazdę w niezwykłe doświadczenie. Remote Parking System Exlantix ES oferuje zaawansowany automatyczny proces parkowania umożliwiający omijanie przeszkód. Nad wysoką jakością komfortu podróżowania czuwa inteligentne zawieszenie pneumatyczne IAS, które idealnie dostraja tłumienie do nawierzchni. Exlantix ES to nie jest kolejny nudny elektryczny sedan. Oprócz inteligencji i wydajności ma sportowe geny. Na przykład moc szczytowa pojazdu może wynieść 353 kW (480 KM).
Inteligentny system kontroli momentu obrotowego (800 Nm na każdym kole) pozwala przyspieszyć do setki w 3,7 sekundy. Przełączanie między napędem na dwa i cztery koła w 0,2 sekundy odbywa się niezauważalnie. Ponadto droga hamowania elektrycznego ES ze 100 km/h wynosi 33,1 m. Technologia napędu REEV w modelu pozwala przyspieszać sedanowi do setki w 4,9 sekundy, a droga hamowania wynosi 34,9 m. Zasięg Exlantix ES REEV to wg producenta 1231 kilometrów. Jakie wersje napędowe i specyfikacje marka przygotowała dla klientów w Polsce?
Wyjątkowy pod względem designu sedan będzie w dwóch opcjach napędu do wyboru
Exlantix ES jest dla tych, którzy poszukują wyjątkowego samochodu pod względem designu, inteligencji i osiągów. Projektanci marki należącej do Chery do spółki z inżynierami zaoferują na naszym rynku sedana premium, którego przestronne wnętrze korzysta z wysokiej jakości materiałów i funkcji inteligentnego wspomagania kierowcy poziomu 2. Producent oferuje 3 kolory wykończenia wnętrza i 5 kolorów nadwozia.
Projekt kabiny uwzględnia dwa ekrany. Jeden wąski dla tablicy przyrządów i duży centralny służący do obsługi multimediów i funkcjonalności pojazdu. Jak przystało na chiński model, Exlantix ES korzysta ze sztucznej inteligencji i oferuje asystenta głosowego. We wnętrzu zastosowano stylowe oświetlenie DURABIO oparte na biotechnologii. Dodatkowo 10-warstwowe fotele ze skóry NAPPA z pianką amortyzującą mają z przodu wbudowane głośniki. Oprócz wrażeń dźwiękowych oferują 8-stopniową funkcję regulacji, wentylację i masaż.
Podstawowy wariant Exlantix ES RWD oferuje moc 308 KM (425 Nm) i przyspiesza do setki w 5,6 s. Korzysta z akumulatora LFP o pojemności 77 kWh i zapewnia zasięg 705 km. To zgodnie z cyklem CLTC, w związku z tym wg WLTC będzie on nieco niższy. Czas ładowania od 30 do 80% zajmuje wg porducenta 9 minut. Exlantix ES z napędem 4×4 ma dwa silniki, jeden z przodu i drugi z tyłu i korzysta z baterii o pojemności 100 kW. Wersja EREV korzysta z 154-konnego silnika spalinowego jako generatora prądu i baterii o pojemności 41 kWh. Taka wersja mechaniczna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Zasięg w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 1645 km. Drugi model Exlantix w modnym segmencie SUV to oferta w sam raz dla rodzin.
SUV nowej marki Chery będzie w Polsce elektryczny bądź hybrydowy
Exlantix ET to SUV, który podobnie jak sedan ES wykorzysta dwa rodzaje napędu i nowoczesne technologie bez rezygnacji z wydajności. Pojazd korzysta z platformy 800 V, w efekcie pozwala na imponująco szybkie ładowanie.
Technologia napędu REEV jest w sam raz dla tych, którzy boją się utraty zasięgu. Zużycie energii jest bardzo niskie i wynosi 6,4 l/100 km (WLTC) i 20 kWh/100 km. Zasięg SUV-a łącznie wynosi 1500 km, co nie ogranicza podróży wyłącznie do miasta. ET generuje moc 345 kW (ok. 470 KM) i przyspiesza do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. jeżeli chodzi o moc, do wyboru są warianty silnikowe o mocy 313, 500 lub 562 KM – z napędem na jedną lub obie osie.
Inteligentne zawieszenie pneumatyczne IAS i CDC zapewniają doskonałe prowadzenie i komfort jazdy. W efekcie poza amortyzacją wstrząsów możemy doświadczać wrażeń sportowej jazdy. Maksymalny moment obrotowy ET 7400 Nm i wszechstronność modelu czynią go idealną opcją na rodzinny samochód. SUV bez problemu pokonuje choćby strome zbocza o nachyleniu 35%. Wysokość brodzenia wynosi 700 +- 50 mm, co pozwala na bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków na drodze. Ponadto baterie, które poddano 35 testom bezpieczeństwa, by zapobiec pożarom, są wodoodporne i gwarantują wysoką odporność na zderzenia.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to Exlantix ET może się pochwalić przestrzenią przypominającą salon. To ponad 3 metry powierzchni pozwalają komfortowo podróżować. Podobnie jak ES korzysta z dwóch ekranów. Wszystkie wersje SUV-a oferują fotele Zero Gravity, które można odchylić jednym dotknięciem. Obite skórą ekologiczną z 12- stopniową elektryczną regulacją z przodu, oferują funkcje masażu, ogrzewania i wentylacji.
Akumulator wersji elektrycznej Exlantix ET dysponuje pojemnością 77 lub 100 kWh. Szczytowa moc to, 420 kW. Do wyboru są warianty silnikowe o mocy 313, 500 lub 562 KM – z napędem na jedną lub 4×4. Zasięg elektryczny SUV-a to od 540 do 760 km.
Podsumowanie
Exlantix będzie rywalizował w Polsce takimi markami jak Tesla, Leapmotor czy Xpeng. Bardziej premium niż znane Polakom MG z awangardowym designem i jakością premium zarówno sedan, jak i SUV znajdą wielu zainteresowanych zakupem. Tak jak ma to miejsce w przypadku marek Chery Jaecoo i Omoda. jeżeli chodzi o gwarancję, to producent proponuje 7 lat bezproblemowej jazdy z limitem 200 000 kilometrów.
Limuzyna z pięcioma czujnikami radarowymi, tuzinem czujników ultradźwiękowych i tuzinem kamer jest w sam raz na oczekiwania klientów marek Jaecoo i Omoda. Inteligenty SUV w wersji elektrycznej stanie się mocnym rywalem dla Tesli, Audi i BMW. Pojazdy Exlantix powinny być dostępne w Polsce przed końcem roku. Pierwsze dostawy oczekiwane są w początkowych miesiącach 2026 roku. Informacje na ten temat można śledzić na bieżąco na fanpage marki Exlantix Polska. Nie jest tajemnicą, iż kluczem do komercyjnego debiutu nowej marki będzie atrakcyjna relacja jakości i ceny.