Polacy od razu ruszyli do salonów. Tania Kia okazała się wielkim hitem. Dziś ceny są choćby lepsze

wrc.net.pl 3 godzin temu

Pierwsza dekada XXI wieku – to właśnie wtedy Kia zaczęła w Europie zdecydowanie zyskiwać na popularności. Producent z Korei Południowej prezentował nowoczesne i rozwinięte technologicznie samochody w świetnych cenach. Po otwarciu fabryki na kontynencie, jakość rosła jeszcze bardziej a auta azjatyckiej marki były widywane na drogach coraz częściej. Fala popularności dotarła również do Polski, gdzie producent cieszy się ogromnym zainteresowaniem do dzisiaj.

Tania Kia to wielki hit

W 2006 roku w słowackiej Żylinie ruszyła produkcja modelu Kia Ceed. Był to samochód zaliczany do segmentu C, dostępny w wariantach hatchback oraz kombi, który powstał wyłącznie z myślą o europejskim rynku. W 2012 roku zadebiutowała druga generacja. Był to jednak niezwykle istotny moment, bo Ceed przybrał już zdecydowanie inny, mocno odświeżony wygląd. Samochód prezentował się nowocześnie, dynamicznie i od razu wpadał w oko. Natomiast przecież nie samym wyglądem oznacza się dobre auto. Tak się składa, iż ta Kia miała do zaoferowania o wiele więcej.

fot. Kia

Eksperci podkreślają, iż Ceed trafił do niezwykle wymagającego segmentu. Rywalizacja była tam przeogromna, bo przecież były tam takie modele, jak chociażby Golf, Focus, Astra, czy Leon. Wniosek był jednak zwykle podobny – Ceed często przeważał pod względem stosunku ceny do jakości. Kia była przestronna i doceniano ją za ergonomię. Podróżowanie tym samochodem było wygodne i komfortowe, bo wnętrze dostosowane było do zapotrzebowania europejskich odbiorców. Również jeżeli chodzi o multimedia, różnego rodzaju asystentów jazdy, czy zaawansowane systemy.

Na tle konkurencji Ceed jawił się jako świetna opcja

Samochód był powszechnie ceniony. Uważany za bezpieczny, co pokazuje maksymalny wynik testu Euro NCAP. Działały też inne kwestie – takie jak szeroka sieć serwisów, wysoka jakość tych usług, czy 7-letnia gwarancja. Z jednej strony Ceed był prosty w konstrukcji, co oznacza brak skomplikowania napraw, czy serwisu. Z drugiej – choćby jeżeli coś się działo, nie było najmniejszych problemów z dostępnością i ceną części. Podkreślam tutaj wyrażenie „nawet jeśli”, bo jedną z najczęściej wymienianych zalet w kontekście tego modelu jest bezawaryjność.

fot. Kia

Kiedy dodamy do tego trwałe i oszczędne silniki – zarówno w wariancie benzynowym, jak i dieslowskim – rysuje nam się przekonująca całość. Cena Kii Ceed nigdy nie była przesadnie wysoką. Nikogo nie dziwi więc fakt, iż dziś egzemplarze choćby z 2014 roku jesteśmy w stanie kupić już za około 15 tysięcy złotych. Zresztą, na rynku aut używanych tych konstrukcji jest całe mnóstwo – z różnym przebiegiem, z różnych roczników, w różnym stanie i z różnymi silnikami. Każdy jest w stanie znaleźć tutaj coś dla siebie – i to nadal, w stosunkowo niewielkiej cenie.

Zdjęcia: Kia

Idź do oryginalnego materiału