Poprosiłaś o refleksy, a wyszła tęcza? Masz prawo do reklamacji. "Fryzjer będzie musiał"

kobieta.gazeta.pl 23 godzin temu
Do salonu idziemy z zaufaniem. Liczymy na fachową usługę i dobry efekt. Co, gdy fryzjer lub kosmetyczka zawiodą, a efekty odbiegają od oczekiwań? Czy można zgłosić reklamację? Prawnik nie pozostawił wątpliwości.
Czasami zdarza się, iż zamiast uśmiechu po wizycie w salonie, pojawiają się łzy i uczucie rozczarowania. Zamiast poprawy wyglądu, mamy do czynienia z jego pogorszeniem. Niestety nie zawsze trafiamy w ręce osoby, które jest w stanie spełnić nasze oczekiwania. W sieci aż roi się od historii osób w podobnej sytuacji. Warto wiedzieć, iż nie jesteśmy bezradni. Jako klienci, także w branży beauty mamy prawo do reklamacji.


REKLAMA


Zobacz wideo Magda Narożna nie żałuje udziału w "Tańcu z gwiazdami". "Miałam pęknięte żebro" [materiał wydawcy kobieta.gazeta.pl]


Czy można zgłosić reklamację u fryzjera? Specjalista podzielił się radą
Nie musisz być prawnikiem, aby domagać się swoich praw. Marcin Kruszewski, funkcjonujący w sieci pod pseudonimem @prawomarcina przypomina, iż fryzjer czy kosmetyczka odpowiadają za wykonaną usługę jak każdy inny przedsiębiorca. Dotyczą ich zasady rękojmi.


Podstawę prawną stanowią przepisy Kodeksu cywilnego. Zarówno te dotyczące rękojmi (art. 556 k.c.), jak i za wyrządzenie szkody (art. 415 i 471 k.c.) oraz zadośćuczynienie (art. 445 k.c.). jeżeli rezultat jest niezgodny z oczekiwaniami, możesz więc domagać się:


poprawki,
obniżenia ceny,
zwrotu pieniędzy (gdy "naprawa" nie jest możliwa do wykonania).


- Źle obcięte włosy niestety nie odrosną, ale jeżeli usługa została wykonana w wadliwy sposób i spowodowała u ciebie straty, to fryzjer będzie musiał je naprawić albo zadośćuczynić - podsumował prawnik.


Jak prawidłowo zgłosić reklamację? Odpowiednie przygotowanie to podstawa
Pierwszym krokiem do złożenia reklamacji jest dokładne przyjrzenie się rezultatom. jeżeli widzisz wyraźne błędy lub efekt odbiega od wcześniejszych ustaleń, warto natychmiast wykonać zdjęcia. Mogą się przydać jako dowód w ewentualnym sporze. Zachowaj też wszystkie dokumenty związane z wizytą, jak paragony. Następnie spróbuj porozmawiać ze specjalistą.


przycinanie włosów/fryzjerdiego_cervo/istock.com


Wyraźnie zaznacz jakiej formy rekompensaty oczekujesz. jeżeli rozmowa nie przyniesie efektu, masz prawo złożyć oficjalną reklamację i przekazać ją osobiście lub wysłać pocztą. W piśmie zawrzyj:


swoje dane kontaktowe,
datę wizyty i opis wykonanej usługi,
jasne wskazanie, na czym polega problem,
propozycję rozwiązania (np. poprawka, zwrot części lub całości kosztów),
załączniki. Zdjęcia, rachunki czy wcześniejsze ustalenia.


Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu.


Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału