Ryanair wygrał w sądzie z pasażerem. Polski turysta na długo zapamięta tę podróż

natemat.pl 6 godzin temu
Ryanair poinformował, iż decyzją Sądu Rejonowego w Krakowie pasażer, który zakłócił przebieg lotu z Glasgow do Krakowa, został skazany. Mężczyzna został ukarany grzywną w wysokości niemal 14 tys. zł. To kolejny przykład konsekwentnie realizowanej przez przewoźnika polityki zerowej tolerancji wobec niewłaściwego zachowania pasażerów.


Do incydentu doszło 30 czerwca 2024 roku. Jak przekazało biuro prasowe Ryanaira, po niepokojącym zachowaniu jednego z pasażerów załoga zmuszona była do przekierowania maszyny do Rzeszowa. Tam mężczyzna został usunięty z pokładu. "To doprowadziło do niepotrzebnych zakłóceń podróży 191 pasażerów oraz 6 członków załogi. Pasażer został ukarany grzywną w wysokości 3 230 euro" – czytamy.

Po przeliczeniu kwota ta wynosi około 13 712 zł. Ryanair podkreśla, iż priorytetem jest zapewnienie "bezpiecznego i pełnego szacunku środowiska podróży dla wszystkich pasażerów".

– Niedopuszczalne jest, aby inni pasażerowie cierpieli z powodu zakłóceń spowodowanych przez jedną nieodpowiedzialną osobę. Niestety tak właśnie stało się w przypadku lotu z Glasgow do Krakowa w czerwcu 2024 roku. Lot musiał zostać przekierowany do Rzeszowa z powodu skandalicznego zachowania jednego pasażera – przekazała Alicja Wójcik-Gołębiowska, Head of Comms CEE & Baltics w Ryanair.

Ryanair stosuje politykę zerowej tolerancji


Przedstawicielka przewoźnika dodała również: "Mamy nadzieję, iż ta decyzja będzie jasnym sygnałem odstraszającym i pomoże zapewnić spokojne, komfortowe i bezpieczne środowisko podróży dla wszystkich pasażerów i członków załogi".

Ryanair stanowczo komunikuje, iż będzie kontynuować walkę z niewłaściwym zachowaniem na pokładzie, w trosce o komfort podróży pasażerów, którzy zachowują się odpowiedzialnie i nie zakłócają lotów.

W rozmowie z naTemat.pl Alicja Wójcik-Gołębiowska podkreśliła: – Egzekwujemy wszystkie dostępne narzędzia – zgłaszamy sprawy do sądu, nakładamy zakazy lotów. Dla przeciętnego pasażera kara finansowa w wysokości 3 000 euro, czyli ponad 12 000 zł, jest dotkliwa.

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Idź do oryginalnego materiału