Do rozmowy udało mi się dziś zaprosić Panią Karolinę Wantulok, reprezentantkę Silesia Apartments – apartamentów na wynajem w Katowicach, które ostatnio przeżywają szał popularności. Z moją dzisiejszą rozmówczynią zastanowimy się, jakie czynniki na to wpłynęły oraz jaki typ Gości najczęściej odwiedza ten zakątek Śląska. Zapraszam do rozmowy!
Marcin Balana: Pani Karolino, proszę przybliżyć mi szczegóły funkcjonowania Silesia Apartments. Gdzie dokładnie się znajdujecie i do jakich Gości kierujecie swoją ofertę?
Karolina Wantulok: Nasz obiekt znajduje się przy ulicy Ściegiennego 49. Jest to atrakcyjna lokalizacja, bo nieopodal znajdują się ważne obiekty handlowo-usługowe oraz rozrywkowe – choćby słynna hala Spodek czy Silesia City Center, jedno z największych centrów handlowych w Polsce. Nasze apartamenty umieściliśmy w 8-piętrowym, nowoczesnym budynku z windą. Łącznie jest ich 49: proponujemy apartamenty 2 oraz 4-osobowe. Swoją ofertę kierujemy do wszystkich Gości – zdecydowanie nie zamykamy się na jakąś konkretną ich grupę. Apartamenty staraliśmy się urządzić najbardziej uniwersalnie, jak to tylko możliwe, żeby sprostać różnorodnym gustom. Wyposażyliśmy je też we wszystkie niezbędne sprzęty, więc mamy nadzieję, iż każdy poczuje się u nas jak u siebie w domu.
MB: Nie zamykacie się na żadnych Gości, czy jednak może Pani wskazać jakiś konkretny ich typ, który odwiedza Was najczęściej?
KW: W miesiącach urlopowych, czyli od czerwca do września, a także podczas ferii zimowych najczęściej odwiedzają nas turyści. Nie ma tutaj reguły odnośnie narodowości: chętnie nocują u nas zarówno Polacy, jak i Goście z innych krajów. Z racji tego, iż w okolicy naszego obiektu znajduje się wiele siedzib międzynarodowych firm, nocleg u nas chętnie zamawiają również Goście podróżujący w celach służbowych. Naszą ofertą interesują się też nowożeńcy poszukujący zakwaterowania dla Gości weselnych – nierzadko wynajmujemy dla nich całe piętra.
MB: Goście częściej korzystają z Waszych usług krótkoterminowo, czy długoterminowo?
KW: Oba warianty cieszą się popularnością – z uwagi na to, iż oferujemy komfortowe zakwaterowanie w bliskiej odległości od centrum miasta, nie brakuje Gości chętnych zatrzymać się u nas na dłużej niż siedem dni. Przygotowujemy dla nich wówczas indywidualną ofertę cenową.
MB: Jak Pani myśli, co przesądziło o popularności Silesia Apartments?
KW: Myślę, iż warto na samym początku podkreślić, iż stoi za tym nasza praca i zaangażowanie: nasz sukces nie wydarzył się z dnia na dzień, starannie pracowaliśmy nad nim miesiącami, cegiełka po cegiełce budując renomę, którą posiadamy obecnie. Tym, o co zadbaliśmy w sposób szczególny, jest czystość i estetyka naszych apartamentów – chcemy, by Goście czuli u nas spokój, komfort i relaks. Wnętrza urządzone są w spokojnych, stonowanych barwach, każdy z apartamentów posiada osobną łazienkę, sypialnię oraz salon z aneksem kuchennym. Wyposażyliśmy je we wszelkie niezbędne akcesoria oraz sprzęt RTV i AGD, żeby Goście nie musieli się o nic martwić i mogli w pełni cieszyć się pobytem. Dysponujemy również szybkim internetem Wi-Fi, co jest szczególnie ważne dla tych z Gości, którzy przybywają w celach służbowych. Opinie o nas pokazują, iż te działania przyniosły skutek – niektórzy Goście wręcz podzielili się z nami choćby takimi spostrzeżeniami, iż wreszcie, po kilku latach, porządnie wyspali się (śmiech). Obszarem, którym również się zajęliśmy, było wypromowanie naszych apartamentów. Aktywnie działamy w social mediach, dbamy o widoczność naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, angażujemy internautów do interakcji. Są to działania, których nie powinno się pomijać, bo budują markę w świadomości odbiorców. Ogromną częścią naszego sukcesu jest również załoga: zatrudniamy ludzi po prostu lubiących to, co robią – a Goście to wyczuwają.
MB: Jakie są plany dalszego rozwoju Silesia Apartments?
KW: Nie spoczywać na laurach i utrzymać popularność (uśmiech). Zdajemy sobie sprawę, iż osiągnięcie sukcesu to jedno – kolejnym wyzwaniem jest dostarczanie Gościom ciągle takiej samej jakości. Przyjmujemy to wyzwanie i każdego dnia będziemy starać się o to, by chcieli do nas wracać i polecać nas bliskim.