
Firma Sony zaprezentowała podczas Digital Signage Summit Europe nową generację swojego wyświetlacza rzeczywistości przestrzennej (SRD). Innowacyjne rozwiązanie, zintegrowane z technologią interakcji bezdotykowej opartą na sztucznej inteligencji od firmy Ameria, ma na celu zrewolucjonizowanie doświadczeń klientów w branży detalicznej.
Zaprezentowana przez Sony i Ameria technologia nie wymaga użycia gogli VR ani tradycyjnych ekranów dotykowych. Sprzedawcy zyskują narzędzie do tworzenia dynamicznych i intuicyjnych prezentacji, które pozwalają klientom wizualizować produkty, odkrywać dostępne opcje i angażować się w ofertę marki w zupełnie nowy sposób.


Sercem systemu jest najnowszej generacji wyświetlacz Sony Spatial Reality Display, który generuje realistyczne, trójwymiarowe obrazy sprawiające wrażenie unoszenia się w przestrzeni. Z kolei technologia Ameria Touchfree wykrywa gesty użytkownika, jego spojrzenie oraz odległość od ekranu, umożliwiając naturalną i płynną interakcję.


Implementacja systemu SRD firmy Sony ma przynieść detalistom wymierne korzyści. Pozwala na znaczną redukcję liczby fizycznych produktów demonstracyjnych w sklepie, umożliwiając wirtualną prezentację szerokiej gamy asortymentu poprzez angażującą, sterowaną gestami interakcję 3D.
Przekłada się to nie tylko na zwiększone zaangażowanie klientów, ale również na zmniejszenie zapotrzebowania na przestrzeń sklepową. Dodatkowo, produkty o wysokiej wartości, takie jak biżuteria, mogą być prezentowane w atrakcyjny i bezpieczny sposób, eliminując ryzyko kradzieży czy uszkodzenia, przy jednoczesnym zachowaniu luksusowego charakteru doświadczenia zakupowego.
Przestrzenny wyświetlacz nie wymagający żadnego akcesorium od widza zawsze robi wrażenie. O ile rozumiem zastosowanie takiej technologii w handlu detalicznym dobrami luksusowymi (wspomniana wcześniej biżuteria wysokiej klasy), to mam wątpliwości, czy faktycznie by mi to wystarczyło jako klientce.
Gdy już fizycznie wybieramy się do sklepu z zamiarem obejrzenia produktu, to tak naprawdę nie chodzi tylko o dokładny ogląd interesującego nas towaru, często chcemy skorzystać z szerszego zakresu dostępnych nam zmysłów i po prostu poszukiwany przedmiot dotknąć. Nie ujmując nic technologii Sony, tego ona nie umożliwia.
Jeśli artykuł Sony prezentuje nowy przestrzenny wyświetlacz z bezdotykową technologią AI nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.