Stylistka filmu „Diabeł ubiera się u Prady 2” ujawniona! Kim jest Molly Rogers?

miumag.pl 20 godzin temu
Powrót kultowego filmu „Diabeł ubiera się u Prady” to nie tylko kontynuacja historii Andy Sachs i Mirandy Priestly, ale przede wszystkim nowy rozdział w modowym uniwersum, który już teraz budzi ogromne emocje. Choć nie zobaczymy Patricii Field w roli kostiumografki, jej duch wciąż unosi się nad planem – a wszystko za sprawą Molly Rogers, stylistki z imponującym dorobkiem i wyjątkową wrażliwością na modę z charakterem. Czy sequel ma szansę ponownie zdefiniować styl generacji, tak jak uczyniła to pierwsza część? Przyglądamy się temu, co dzieje się na planie filmu, analizujemy estetykę kostiumów i sylwetkę nowej liderki stylu.


W artykule przeczytasz:


Kim jest Molly Rogers i dlaczego to ona przejęła stery po Patricii Field?


Jakie modowe kierunki dominuje sequel „Diabeł ubiera się u Prady”?


Co już wiemy o stylizacjach postaci i co to mówi o współczesnej estetyce?


CILLIAN MURPHY DOŁĄCZA DO OBSADY „DIABEŁ UBIERA SIĘ U PRADY 2”


Kim jest Molly Rogers i jak wyglądała ścieżka jej kariery?


Objęcie funkcji głównej kostiumografki przez Molly Rogers to świadomy wybór, który wpisuje się w szerszą strategię twórców filmu. Rogers jest nie tylko stylistką z dorobkiem, ale przede wszystkim kontynuatorką estetycznego dziedzictwa Patricii Field – legendarnej kreatorki stylu z pierwszej części „Diabeł ubiera się u Prady”. Ich zawodowa relacja to ponad dwie dekady współpracy: Rogers była asystentką Field już w latach 80., a później samodzielnie realizowała projekty, które do dziś uznaje się za kanoniczne dla współczesnej mody ekranowej. Mowa tu m.in. o serialu „Seks w wielkim mieście”, jego kontynuacji „And Just Like That” czy właśnie o oryginalnym „The Devil Wears Prada” z 2006 roku.


„Przeczytałam artykuł o Patricii Field w 1984 roku i w pierwszy dzień po przyjeździe do Nowego Jorku poszłam do jej sklepu. To było bardzo znane miejsce na Ósmej Ulicy. Pat miała wtedy spotkanie ze stylistą Madonny i razem oglądali gumowe bransoletki. Przedstawiłam się jej — miałam na sobie sukienkę z papieru i dredy — a ona zapytała mnie, czy potrafię składać T-shirty. Zaczęłam pracę jeszcze tego samego dnia. I od tego wszystko się zaczęło – tak trafiłam do świata stylizacji. Bycie 'dzieckiem Pat’ oznaczało bycie pracoholikiem, bo jej etyka pracy była niewiarygodna. Na śniadanie, obiad i kolację miała kawę i papierosa. Była całkowicie skupiona — to od niej nauczyłam się swoich nawyków zawodowych. Myślę też, iż przejęłam od niej to wyjątkowe oko do detali, które w telewizji i filmie jest absolutnie kluczowe.”
– mówiła Rogers w wywiadzie dla Golden Globes.


Instagram @goldenglobes


Co wprowadzi Molly Rogers do kontynuacji filmu?


Molly Rogers postrzegana jest w branży jako stylistka, która posiada nie tylko nienaganne wyczucie estetyki, ale także rzadką umiejętność łączenia narracji z modą – każdy look w jej wydaniu to nie tylko ubiór, ale integralna część charakterystyki postaci. W odróżnieniu od bardziej komercyjnych stylistów, Rogers buduje garderoby bohaterów z uwzględnieniem ich statusu społecznego, osobowości, zawodu, a choćby etapu życia, w którym się znajdują. W tym kontekście wybór jej jako kostiumografki do kontynuacji historii Andy Sachs nie tylko gwarantuje ciągłość estetyczną, ale wnosi także nowy wymiar – bardziej dojrzały, przemyślany i osadzony w aktualnych realiach.


Instagram @vintage.dreamings Instagram @vintage.dreamings


Rogers znana jest z eksperymentów z elementami vintage, projektami z niezależnych źródeł i umiejętnego wykorzystywania ubrań „z drugiego obiegu”, które dzięki jej kuratorskiemu oku zyskują nowe życie na ekranie. Dla niej luksus nie zawsze oznacza najnowszy model torebki od projektanta – równie ważne są detale, faktury, paleta kolorów i kontekst kulturowy. Takie podejście pozwala jej na zbudowaniu złożonej stylizacji, a jednocześnie autentycznego obrazu postaci.


Powierzenie Rogers zadania zaprojektowania kostiumów w sequelu „Diabeł ubiera się u Prady 2” można więc odczytać jako deklarację, iż film będzie kontynuował tradycję wizualnej perfekcji, ale z większą dozą samoświadomości i nowoczesnej wrażliwości. W tym ujęciu Molly Rogers nie tylko projektuje ubrania – ona reżyseruje styl, który zostaje z widzem na długo po napisach końcowych.


Instagram @vintage.dreamings Instagram @vintage.dreamings


Czego możemy spodziewać się po nowym „Diabeł ubiera się u Prady”?


Pierwsze zdjęcia z planu filmu sugerują, iż „Diabeł ubiera się u Prady 2” nie będzie próbował kopiować sukcesu pierwszej części – zamiast tego proponuje nową estetykę, silnie osadzoną w realiach współczesnych kobiet funkcjonujących w świecie mediów.


Na ekranie dominuje miks projektów od topowych domów mody z przedmiotami z drugiego obiegu i limitowanymi edycjami vintage. Anne Hathaway widzimy w garniturze Jean Paul Gaultier, który przypomina o estetyce power dressingu z lat 90., ale z nowoczesnym twistem w postaci sportowych sandałów Chanel. Z kolei Meryl Streep jako Miranda powraca do swojej ikonicznej sylwetki – eleganckiej, z dystansem, ale wciąż śledzącej zmieniające się kody mody. Tan trench, skórzana spódnica od Gabrieli Hearst i okulary Jimmy Choo tworzą obraz osoby, która przez cały czas inspiruje i zastrasza jednocześnie.


Choć w mediach społecznościowych pojawiają się głosy krytyki, jakoby stylizacje Molly Rogers – podobnie jak te w „And Just Like That” – były zbyt przerysowane, momentami sztuczne i wyraźnie „ubrane” ręką profesjonalisty, a nie wynikające z osobowości postaci, to warto spojrzeć na nie w szerszym kontekście. Rogers świadomie operuje estetyką, która ma przyciągać wzrok, intrygować i opowiadać historię poprzez ubranie. Bo przecież o kostiumach w jednym z najgorętszych filmów tego sezonu musi być głośno!


Forum Forum


Najczęściej zadawane pytania (FAQs)


Czy Patricia Field bierze udział w sequelu?
Nie – oficjalnie nie bierze udziału w drugiej części, ale przekazała projekt swojej uczennicy i współpracowniczce Molly Rogers.


Czy stylizacje będą podobne do tych z pierwszej części?
Niektóre elementy nawiązują do oryginału, ale estetyka jest bardziej aktualna i wpisana w dzisiejsze trendy: zrównoważona moda, autentyczność i mieszanie stylów.


Kiedy odbędzie się premiera filmu?
Premiera planowana jest na 1 maja 2026 roku.


Czy powrócą główne postacie?
Tak – Anne Hathaway, Meryl Streep, Emily Blunt i Stanley Tucci ponownie wcielą się w swoje role.
Idź do oryginalnego materiału