Na Pyrkonie wierzymy, iż każda drużyna potrzebuje bohaterów. Każda opowieść – słuchaczy. A każda sesja RPG zaczyna się od jednego rzutu… i jednego „wchodzę do karczmy”. W tym roku na Pyrkonie ponownie szykujemy coś absolutnie wyjątkowego: sesję RPG tłumaczoną na Polski Język Migowy (PJM), stworzoną z myślą o osobach Głuchych.
I właśnie teraz, jak przystało na dobrą przygodę, potrzebujemy Was, Dzielnych Graczy!

Kto powinien dołączyć do drużyny?
Jeśli Ty lub Twój znajomy, koleżanka, przyjaciel lub członek rodziny jest osobą Głuchą i posługuje się PJM, to ta sesja jest stworzona właśnie z myślą o Was. Nie musicie znać zasad, nie trzeba też umieć rzucać K10 ani rozróżniać klas postaci; wystarczy, iż macie w sobie odwagę i ochotę, by wkroczyć w świat narracyjnej przygody.
To może być Wasza pierwsza sesja lub setna, w obu przypadkach miejsca przy stole już czekają.
Wszystko jest już przygotowane
Na Pyrkonie tworzymy przestrzeń, w której gra fabularna naprawdę staje się dostępna – dzięki tłumaczeniu sesji na Polski Język Migowy (PJM), RPG otwiera się na nowych bohaterów.
Czego możesz się spodziewać?
– Opowieści pełnej zwrotów akcji, trudnych decyzji i niespodziewanych sojuszy.
– Mistrzyni Gry, która zabierze Was w podróż przez przytulny kosmos – niebezpieczny, ale cudownie opowiedziany.
– Tłumaczy PJM, dzięki którym każdy szept, okrzyk i dowcip trafi prosto do drużyny.
– Sesji zaprojektowanej tak, by każdy uczestnik – bez względu na doświadczenie – poczuł się częścią czegoś wyjątkowego.
W skrócie: drużyna, historia i świat, który razem stworzymy – wszystko gotowe. Brakuje tylko Was.
Czas i miejsce zbiórki drużyny:
Scena Cosplay w hali 7A – Pyrkon 2025, Międzynarodowe Targi Poznańskie
Sobota, 15 czerwca 2025
Godzina 15:00-17:00
Dwie godziny przygody, która może zmienić Wasz punkt widzenia na RPG – albo po prostu będzie świetną zabawą. I jedno jest pewne: nikt nie zostanie pominięty przy podziale łupów (ani fabuły!).
Zgłoszenia przyjmujemy do 31 maja 2025 pod adresem: [email protected]
Do zobaczenia przy stole (i w drużynie)!
Na końcu każdej dobrej historii jest coś więcej niż walka – jest wspólnota, śmiech, wzruszenie i niezapomniane przeżycia. Ta sesja ma być właśnie taka: pełna emocji, bezpieczna, dostępna, magiczna. Przyjdźcie i pozwólcie sobie opowiedzieć historię – w swoim języku, w swoim tempie, w swoim stylu.
Rzut na przygodę – naturalna dwudziestka. Czekamy na Was, Bohaterowie.