Ten luksusowy japoński SUV kosztuje dziś tyle, co Dacia Duster. Polacy coraz chętniej go kupują

wrc.net.pl 6 godzin temu

Ten japoński SUV z każdym rokiem radzi sobie na rynku coraz lepiej. jeżeli ktoś ma od samochodu duże wymagania, to może być wybór dla niego. Jest komfortowy, luksusowy, niezawodny, ma świetne silniki – czego chcieć więcej? Pewnie atrakcyjnej ceny, natomiast to zwykle nie idzie w parze z cechami, które wymieniłem przed momentem. Wtedy rozglądamy się na rynku aut używanych i wnioski mogą być zdumiewające.

Cena tego SUV-a wydaje się dziś atrakcyjna

Rosnąca popularność segmentu SUV to kwestia, co do której nikt nie ma aktualnie wątpliwości. Oczywiście ten potężny wzrost zainteresowania nie pojawił się wczoraj. Sytuacja wygląda tak od wielu lat, a kolejni producenci mniej, lub bardziej sprawnie dostosowują swoja ofertę pod aktualny popyt. Odpowiednie wnioski wyciągnął też Lexus – japoński producent zauważył, iż SUV przecież nie musi być ogromny i paliwożerny. Tak oto w 2018 roku powstał model UX, czyli kompaktowy crossover, który znakomicie poradzi sobie zarówno w mieście, jak i poza nim.

fot. Daniel Reinhardt / Lexus

Na początek coś, co wydaje się logiczne i oczywiste. Lexus jest oczywiście marką stworzoną przez Toyotę w celu produkcji aut luksusowych. I to już wiele nam mówi – UX jest samochodem bogato wyposażonym, luksusowym, eleganckim i nowoczesnym. Dużą uwagę zwraca się tam na komfort, wygodę podróżowania. Jednocześnie marka czerpie z tego, co najlepsze w Toyocie – świetnych silników, niezawodności, solidności i bezawaryjności. Same te dwie kwestie stawiają Lexusa UX bardzo wysoko na liście życzeń wielu osób.

Sztuka kompromisu

Można powiedzieć, iż model UX jest sztuką kompromisu. Oficjalnie jest to crossover segmentu C, więc jest usadowiony gdzieś pośrodku całej drabiny. Nie jest ani za duży, ani za mały. Dobrze poradzi sobie w mieście, ale też zapewni bardzo komfortowe podróżowanie na dłuższych odcinakch. Ot – crossover w dosłownym tego słowa znaczeniu – połączenie wszystkiego, czego możemy oczekiwać po samochodzie. Na kompromis zdobyć możemy się również w kwestii samych silników. Nie ma tutaj potrzeby, aby się spierać – dostępne są bowiem wersje spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

fot. Daniel Reinhardt / Lexus

Mamy tu jednostkę benzynową o mocy ok. 170 koni, hybrydę z mocą przekraczającą 180 koni, czy elektryka, gdzie układ oferuje ponad 200 koni mocy. Japoński SUV jest w Polsce znakomicie oceniany, a wśród jego głównych zalet wymienia się m.in. bezawaryjność, silniki i układ jezdny. Nowego Lexusa UX jesteśmy w stanie kupić dziś za ok. 150 tysięcy złotych. Jednak modele używane, np. z okolic 2019 roku, to już cena na poziomie 85 tysięcy złotych. To mniej więcej tyle, ile kosztuje nowa Dacia Duster.

Zdjęcia: Lexus

Idź do oryginalnego materiału