W Hiszpanii zrobili SUV-y w cenie Dacii i klienci szaleją z zakupami. Teraz są gotowe, by wyruszyć na sąsiednie rynki

wrc.net.pl 5 godzin temu

Doskonała relacja jakości i ceny to coś, co do tej pory kojarzyło nam się z Dacią. Odkąd na rynki Europy trafiły marki z Chin, każda chce zdominować modny segment SUV-ów. Koncerny Chery Automobile miał sprytny plan, który właśnie przynosi efekty. Model na praktycznie każdą kieszeń już działa na nerwy rumuńskiej marce.

Chery pozwoliło odrodzić się hiszpańskiej marce i nowymi SUV-ami pisze historię sukcesu

Hiszpańskie, a raczej chińsko- hiszpańskie EBRO uderzyło w czułe struny fanów kultowej marki, która jest legendą hiszpańskiej motoryzacji. Chery wspierając zapomnianego producenta i inwestując w dawną fabrykę Nissana w Barcelonie, bardzo sprytnie przyciągnęło do salonów klientów. Na początek zaoferowało im dwa gustowne SUV-y.

Wyprodukowane w fabryce EBRO w Zona Franca, stanowią dziś bardzo ciekawą alternatywę dla niedrogich modeli w modnym segmencie. Relacja jakości i ceny doprowadziła do tego, iż wyniki sprzedaży budzą niepokój u Dacii i spółki. Dane podsumowujące sprzedaż są dla producenta więcej niż zadowalające.

W ofercie pojawiły się nowe wersje topowych SUV-ów wyposażone w napęd hybrydowy. Za EBRO S700 PHEV trzeba w Hiszpanii zapłacić 28260 euro (ok.121 tys.zł), a za EBRO S800 PHEV 32 860 euro (ok.140 tys. zł). EBRO s700 PHEV przejedzie zatankowany i naładowany do 1200 km zasięgu, 90 km w trybie elektrycznym. Uzupełnienie energii z 30% do 80% zajmuje 19 minut. Etykieta eko i zaawansowana technologie znajdują mu wielu klientów.

EBRO S700 korzysta z podwójnego zakrzywionego ekranu składającego się z dwóch paneli o wysokiej rozdzielczości 12,3”, z szybką reakcją i brakiem odblasków. To ułatwia codzienne korzystanie bez rozpraszania uwagi. Ponadto system multimedialny, zarządzany przez najnowocześniejszy procesor, umożliwia płynną łączność bezprzewodową z Apple CarPlay i Android Auto. Inteligentny kokpit, który na nowo definiuje standard komfortu i łączności w Hiszpanii. Złą wiadomością dla konkurencji jest informacja, iż EBRO przymierza się do ekspansji na sąsiednie rynki Europy.

EBRO S800 PHEV foto. materiały producenta

EBRO teraz realizuje ambitny proces ekspansji w całej Hiszpanii

Marka spółki Chery osiągnęła kamień milowy w realizacji swojego celu, jakim umocnienie biznesu i dalsza ekspansja. Sieć sprzedaży EBRO obejmuje już 50 oficjalnych dealerów. To wszystko w czasie, gdy od premiery pierwszego modelu minęły 4 miesiące. Sieć oferuje wysokiej jakości obsługę oraz wsparcie posprzedażowe dla pojazdów objętych oficjalną 7-letnią gwarancją ( z limitem na 150 000 kilometrów). Do końca 2025 roku sieć salonów ma liczyć 80 placówek, co powinno zapewnić dostęp do zakupów klientom w całej Hiszpanii.

Dodatkowo EBRO nie chcąc popełniać tych samych błędów co MG, nawiązało strategiczne sojusze, aby zagwarantować sprawną logistykę, dostępność do części i 24-godzinne dostawy klientom na całym półwyspie. Centrum logistyczne części zamiennych EBRO Spain ma swoją lokalizację w zakładach Kuehne + Nagel w Azuqueca de Henares ( Prowincja Guadalajara). Tymczasem marka szykuje premierę nowego budżetowego SUV-a EBRO S400 na targach Automobile Barcelona 2025.

W 2025 roku EBRO osiągnął 9% udziału w rynku średnich i dużych SUV-ów napędzanych benzyną. jeżeli weźmiemy pod uwagę sam marzec, liczba ta wzrasta do 12%. W sumie od czasu niedawnego wprowadzenia marki na rynek sprzedano 930 sztuk EBRO S700 i 252 sztuki EBRO S800. To daje łącznie ilość 1182 zarejestrowanych egzemplarzy. Analiza sprzedaży w marcu wykazała, iż ​​zarejestrowano 454 sztuki EBRO S700. To plasuje tego SUV-a w pierwszej piątce w swoim segmencie. Sprzedaż S800 pozwoliła mu uzyskać pierwsze miejsce wśród dużych, benzynowych 7-osobowych SUV-ów. Trzeba pamiętać, iż EBRO S700 zadebiutował w styczniu, a S800, siedmiomiejscowy SUV tej marki, zadebiutował w połowie lutego 2024 r.

Chery miało zatem świetny pomysł z hiszpańskim sojuszem, który pozwolił mu zarobić na swoim Chery Tiggo 7 (model S700 wywodzi się z tego modelu) i Chery Tiggo 8 ( baza dla modelu S800). Ten strategiczny sojusz odegrał kluczową rolę w wejściu odrodzonej marki na rynek samochodów.

Ebro S700 PHEV, foto: materiały producenta
Wnętrze modelu EBRO s800 fot. materiały producenta
Idź do oryginalnego materiału