Wyciągnęli od 25-latki oszczędności i zaciągnęli kredyt

swidnica24.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: zdjęcie ilustracyjne


Do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zgłosiła się 25-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta straciła łącznie 29 tysięcy złotych – 5 tysięcy z konta bankowego oraz 24 tysiące złotych z tytułu kredytu zaciągniętego na jej dane.

zdjęcie ilustracyjne

Kobieta miała założone konto na jednej z popularnych platform sprzedażowych, gdzie wystawiła na sprzedaż odzież, której już nie używała. Po pewnym czasie skontaktował się z nią inny użytkownik, który – za pośrednictwem tej samej platformy – poprosił ją o adres e-mail, prosząc jednocześnie o jego przesłanie w nietypowej formie, z pominięciem znaku „@”.

25-latka, nie podejrzewając niczego złego, przekazała dane. niedługo otrzymała wiadomość z linkiem, za pośrednictwem którego miała rzekomo otrzymać płatność. Po kliknięciu została przekierowana do fałszywej strony, gdzie podała dane swojej karty bankomatowej, kod zabezpieczający oraz numer telefonu.

Chwilę później zadzwoniła do niej kobieta, która podała się za pracownicę platformy sprzedażowej. Twierdziła, iż kupująca zapłaciła za ubrania w innej walucie i konieczne jest zatwierdzenie zmian na koncie, aby bank mógł przekazać środki. 25-latka zaczęła otrzymywać powiadomienia z banku i – zgodnie z instrukcjami rozmówczyni – zatwierdzała kolejne operacje.

W momencie, gdy kobieta zorientowała się, iż coś jest nie tak i poinformowała o tym rzekomą pracownicę platformy, ta przekonywała, iż wszystko się wyjaśni, jeżeli tylko zostanie zatwierdzona jeszcze jedna – ostatnia – transakcja. 25-latka, działając pod wpływem emocji, potwierdziła operację. Po chwili rozmowa została zakończona, a kobieta po zalogowaniu się do aplikacji bankowej odkryła, iż została oszukana.

Policja po raz kolejny przypomina – nie udostępniajmy nikomu danych do logowania, danych kart bankowych, kodów autoryzacyjnych ani nie zatwierdzajmy operacji, których nie jesteśmy pewni! choćby jeżeli rozmówca podaje się za pracownika banku, firmy kurierskiej czy serwisu sprzedażowego – zawsze weryfikujmy jego tożsamość! W razie podejrzenia oszustwa należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem i powiadomić policję.

/Źródło KPP w Świdnicy/

Idź do oryginalnego materiału