PAIH planuje w najbliższych latach zwiększyć eksport, utrzymać napływ inwestycji zagranicznych i wzmocnić markę Polski na rynku międzynarodowym.
Eksport i inwestycje jako motor wzrostu
Jednym z kluczowych filarów strategii jest intensyfikacja działań na rzecz eksportu. PAIH zapowiada rozbudowę sieci Zagranicznych i Regionalnych Biur Handlowych, które mają ułatwiać firmom ekspansję zagraniczną.
Organizacja chce rozszerzyć ofertę doradczą dla przedsiębiorców i zwiększyć liczbę obsługiwanych firm. Jednocześnie agencja przez cały czas będzie pośredniczyć inwestorom zagranicznym, którzy chcą ulokować swój kapitał w Polsce.
PAIH zamierza kompleksowo wspierać projekty inwestycyjne, w szczególności w sektorach takich jak nowe technologie czy innowacyjny przemysł. Wszystko po to, by utrzymać kraj nad Wisłą jako atrakcyjną lokalizację inwestycyjną.
– Z dumą patrzymy na nasze osiągnięcia, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, iż dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności – powiedział Andrzej Dycha, prezes Agencji.
Wizerunek Polski w nowym wydaniu
Nowa strategia zakłada również działania wizerunkowe. PAIH chce nie tylko promować produkty i marki z Polski, ale też budować pozytywny obraz kraju jako stabilnego i wiarygodnego partnera w biznesie. W kraju planowane są inicjatywy budujące patriotyzm gospodarczy, a za granicą – promocja narodowej marki gospodarczej poprzez udział w wydarzeniach międzynarodowych, takich jak Wystawy Światowe (EXPO).
Jednym z narzędzi promocji będzie kontynuacja BrandHUB. To projekt, który wspiera rodzimych producentów w rozwijaniu rozpoznawalności ich produktów.
– Działania przewidziane strategią realizowane będą według zasad doskonałości procesowej, projektowej i narzędziowej. Umożliwi nam to adekwatne i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji – mówi Łukasz Gwiazdowski, wiceprezes PAIH.
Efektywność i cyfryzacja w centrum uwagi
PAIH zamierza też usprawnić swoje procesy, zapowiadając cyfryzację organizacji i szersze wykorzystanie danych analitycznych. Oprócz tego w kolejnych latach Agencja zwiększy inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego. Nie zapomniano też o budowaniu kompetencji pracowników, które są niezbędne do obsługi bardziej zaawansowanych projektów inwestycyjnych.
Strategię napisano po szerokich konsultacjach i analizach prowadzonych we wszystkich działach PAIH. W efekcie organizacja liczy, iż nie tylko zwiększy się skuteczność bieżących działań, ale też przygotowanie Agencji na nowe wyzwania związane ze zmianami w gospodarce globalnej.
Przeczytaj także:
- USA i Chiny znów przy stole. Pierwsze rozmowy mające zażegnać wojnę celną
- Polska zaprasza do współpracy. Expo 2025 w Osace to szansa dla biznesu
- Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw. To nie firmy handlowe są najaktywniejsze
- Europa w cieniu ekstremów. Rok 2024 najcieplejszy w historii pomiarów