W segmencie SUV-ów na każdą kieszeń oprócz bestsellerowej Dacii chętnie kupowaną alternatywą w Europie jest MG ZS. W modnym nadwoziu i świetnej relacji jakości i ceny doczekał się niedawno odświeżonej wersji. Problem w tym, iż jeden z ważniejszych rynków ma już dla niego rywala, który zamierza ukraść mu sprzedaż.
Nowy EBRO S400 to zła wiadomość dla MG ZS
Czerwiec zaczął się testami przedprodukcyjnymi nowego SUV-a, który będzie rywalizował z MG ZS na ważnym dla Chińczyków hiszpańskim rynku. Odrodzona marka, która zaoferuje swoje SUV-y w Europie, testuje od 6 czerwca linię produkcyjną EBRO S400. Jej lokalizacja znajduje się w odnowionej fabryce w barcelońskiej Zona Franca.
Mierzący 4,32 metra długości SUV celuje w ofertę MG ZS, stając się 3 modelem o modnym nadwoziu w katalogu modeli EBRO. Mniejszy od EBRO S700 i EBRO S800 jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych SUV-ów, jako jeden z najbardziej dynamicznych i konkurencyjnych modeli na rynku hiszpańskim
Faza przedprodukcyjna obejmuje audyty procesu, testy funkcjonalne i kontrole jakości. Zanim taśma produkcyjna będzie gotowa do komercyjnej produkcji, Hiszpanie muszą mieć pewność, iż produkt jest bezpieczny i ma wymaganą przez europejski rynek jakość. Już latem EBRO S400 stanie się świetną, wydajną i dobrze wyposażoną opcją dla MG ZS. jeżeli wziąć pod uwagę mechanikę i technologie, ma szansę odnieść komercyjny sukces.
EBRO S400 za nieco powyżej 100 000 zł to przemyślany, funkcjonalny SUV
Hiszpański SUV-a w cenie blisko MG ZS, ale niemal pod każdym względem ma szansę odnieść sukces w segmencie niedrogich SUV-ów. Gra w tej samej lidze co europejski bestseller MG i nie oszczędza na wydajności i wyposażeniu.
Cena początkowa rywala MG ZS zaczyna się od 27 490 euro. Marka jednak uruchomiła specjalną promocję i cena sięga poniżej 23 500 euro. Łączący nowoczesny design i bardzo konkurencyjną ofertą mechaniczną SUV korzysta z samoczynnie ładującego się układu hybrydowego osiągając łączną moc 211 KM. Taka konfiguracja pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8,9 sekundy i utrzymuje umiarkowane zużycie paliwa, ze średnią blisko 5,3 l/100 km. Hiszpańskie „MG ZS” ma zatem pożądaną etykietę ECO, która podkreśla jego konkurencyjność wśród miejskich, wydajnych modeli.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, iż oferta EBRO S400 uwzględnia wyposażenie z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay i dwustrefową klimatyzację, to staje się jasne, iż Hiszpanie będą się kierować sentymentami i relacją jakości i ceny.
Bagażnik S400 oferujący od 380 do 430 litrów pojemności, w zależności od konfiguracji, plasuje SUV-a powyżej średniej w segmencie. Hiszpanie ze swoimi wspólnikami przemyśleli ofertę S400 pod względem funkcjonalności. Rozstaw osi zapewnia przestronne i funkcjonalne wnętrze, bez rezygnacji z komfortu na tylnych siedzeniach.
EBRO S400 ma wiele do powiedzenia także w kwestii wyposażenia gwarantującego bezpieczeństwo. SUV korzysta m.in. z takich funkcjonalności jak:
– tempomat,
– kamery 360 stopni,
– system ostrzegania o pojazdach w martwym polu,
– system utrzymywania pasa ruchu,
– automatyczne hamowanie awaryjne i asystenta wykrywania zmęczenia.
Takie wyposażenie plasuje Ebro S400 na poziomie modeli z wyższych kategorii.
Podsumowanie
MG ZS może mieć poważny problem z nowym rywalem. Krajowa produkcja S400 nie tylko gwarantuje większą kontrolę jakości, ale także obniża koszty logistyczne. Dodatkowo wzmacnia konkurencyjność modelu w stosunku do importowanego konkurenta.
Z dwoma poziomami wykończenia nowy SUV jest solidną i zaawansowaną mechanicznie alternatywą dla rywalizujących z nim kompaktowych hybrydowych SUV-ów. Po sukcesie, jaki odniosły dwa siostrzane modele, nie ma wątpliwości, iż S400 znajdzie wielu zadowolonych właścicieli.