Luksusowe, zamykane kabiny pierwszej klasy – dotąd zarezerwowane wyłącznie dla lotów międzykontynentalnych – pojawią się na krakowskim lotnisku. Od 16 czerwca 2026 roku Etihad Airways uruchomi sezonowe połączenie z Krakowa do Abu Zabi, obsługiwane przez najnowsze airbusy A321LR z wyjątkowo komfortową konfiguracją pokładu.
Etihad Airways – narodowy przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich – ogłosił uruchomienie sezonowej trasy z Kraków Airport do Abu Zabi. Inauguracyjny lot zaplanowano na 16 czerwca, a rejsy będą realizowane trzy razy w tygodniu – we wtorki, czwartki i soboty – do 15 września, ale wiele wskazuje na to, iż mogą zostać przedłużone również na sezon zimowy. Taki model operacji stosuje większość przewoźników z regionu Zatoki latających do Balic.
Loty z Krakowa będą obsługiwane przez Airbusy A321LR – wąskokadłubowe maszyny średniego zasięgu, których wnętrze zaprojektowano według standardów znanych z samolotów szerokokadłubowych. Etihad zapowiada na ich pokładzie pełnoprawną klasę pierwszą, klasę biznes z rozkładanymi fotelami i rozbudowaną klasę ekonomiczną. Dopełnieniem oferty ma być pełny dostęp do WiFi oraz indywidualne ekrany 4K we wszystkich klasach.
– To istotny sygnał z rynku. Etihad to jeden z najważniejszych przewoźników z Bliskiego Wschodu, a jego obecność w Krakowie wzmacnia naszą ofertę dalekodystansową i otwiera nowe możliwości transferowe dla pasażerów z południowej Polski – komentuje Łukasz Strutyński, prezes Kraków Airport.
Zgodnie z rozkładem, samoloty Etihad będą startować z Krakowa o godzinie 11:05, by lądować w Abu Zabi o 19:00 lokalnego czasu. Z głównego lotniska Zjednoczonych Emiratów Arabskich linia oferuje dogodne przesiadki do ok. 100 miast w 40 krajach, w tym do Australii, Azji Południowo-Wschodniej, na Malediwy i Seszele.
Samoloty, które Etihad skieruje na trasę do Krakowa, będą należały do floty A321LR – nowej generacji airbusów z wydłużonym zasięgiem, przystosowanych do realizacji tras do 8 godzin. Przewoźnik podkreśla, iż będzie to produkt premium, który do tej pory oferowano wyłącznie na pokładach samolotów szerokokadłubowych.
Po raz pierwszy w historii regularnych połączeń z Krakowa pasażerowie będą mieli możliwość podróży w pełnoprawnej klasie pierwszej. Na pokładzie znajdą się dwie zamykane kabiny „The First” – z pełnowymiarowym łóżkiem, miejscem dla współpasażera, 20-calowym ekranem dotykowym w jakości 4K i pełną prywatnością. To przestrzeń zaprojektowana z myślą o pasażerach, którzy oczekują najwyższego komfortu choćby na trasach średniego zasięgu.
W kabinie biznesowej dostępnych będzie 14 foteli w układzie 1-1, ustawionych w konfiguracji jodełki – każdy z nich z bezpośrednim dostępem do przejścia, funkcją pełnego łóżka, 17,3-calowym ekranem oraz ładowaniem bezprzewodowym.
Również klasa ekonomiczna zaskoczy pasażerów. Etihad zamontował w niej 144 ergonomiczne fotele, z czego 36 w wersji z większą przestrzenią na nogi. Siedzenia są szersze niż standardowe – mierzą aż 46,7 cm, co czyni je jednymi z najbardziej komfortowych wśród linii operujących na rynku europejskim. Każdy pasażer będzie miał dostęp do 13,3-calowego ekranu dotykowego w rozdzielczości 4K, systemu rozrywki pokładowej najnowszej generacji, portów USB i WiFi.
Etihad jako jeden z niewielu przewoźników oferuje pełny dostęp do internetu pokładowego już od momentu wejścia na pokład aż po lądowanie. Łącze o prędkości choćby 1 Gbps umożliwi streaming filmów, granie w gry online, a choćby wideokonferencje w czasie rzeczywistym – to wszystko z fotela samolotu lecącego z Krakowa do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Abu Zabi, będące hubem Etihadu, to brama między Europą a Azją. Zyskuje dzięki inwestycjom w infrastrukturę, silnemu zapleczu finansowemu i coraz atrakcyjniejszej ofercie przesiadkowej. Etihad stawia na niesztampowe kierunki – tylko w ostatnim roku linia ogłosiła otwarcie tras do Tajwanu, Kambodży, północnej Tajlandii, Indonezji oraz Afryki Północnej (Algier, Tunis).
W Polsce przewoźnik pojawił się po raz pierwszy w czerwcu 2025 roku, uruchamiając połączenie z Abu Zabi do Warszawy obsługiwane przez Boeinga 787 Dreamliner. Zaledwie kilka tygodni później ogłosił rozszerzenie obecności o Kraków – co pokazuje, iż polski rynek jest dziś dla Etihadu jednym z priorytetowych w Europie.
Dzięki nowemu połączeniu, pasażerowie z południowej Polski zyskają nie tylko bezpośredni dostęp do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale także do rozbudowanej siatki kierunków wakacyjnych i biznesowych dostępnych przez Abu Zabi. To kolejny krok w rozwoju oferty długodystansowej z Krakowa – obok już funkcjonujących połączeń do USA, Dubaju czy Seulu.





