Inspektor idzie na obiad do restauracji. Długa lista grzechów

kronikatygodnia.pl 5 godzin temu
Kontrolerzy m.in. sprawdzali, czy widoczne są ceny dań i jak obsługiwani są goście. Nieprawidłowości – jak podsumował UOKiK – wykryto w większości skontrolowanych lokali gastronomicznych.– To nie są dobre wyniki – skomentowała Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.I – dodajmy – słaba wróżba przed sezonem wakacyjnym.Klient musi znać cenę i ilość potrawy, którą zamawiaInspektorzy UOKiK weszli do 626 lokali gastronomicznych. Sprawdzali, jak obsługiwani są ich klienci. „W 75 proc. stwierdziliśmy nieprawidłowości” – czytamy we wpisie na X. PRZECZYTAJ: V Festiwal Antoniański w Radecznicy – Konkurs Pieśni Antoniańskiej i koncert Bayer Full [ZDJĘCIA]Najwięcej uwag dotyczyło braku cennika i podawania ilości potrawy lub napoju. Kontrolerzy mieli też uwagi do rzetelności obsługi. – Jako konsumenci, klienci danej placówki powinniśmy mieć jasną informację o cenie potrawy, którą zamawiamy – podkreśla rzeczniczka UOKiK.I dodaje: – Cena potrawy i usługi, jeżeli taka usługa jest na przykład serwisowa, muszą być podane jasno i umieszczone w cenniku. Cenniki muszą podawać pełne nazwy potraw wraz z ilością i gramaturą.PRZECZYTAJ TEŻ: Strzelał na granicy. Jest akt oskarżenia wobec żołnierza z Białej PodlaskiejMałgorzata Cieloch podkreśla, iż ta ostatnia kwestia – gramatura – jest ważna, bo jak mówi – odgrywa istotną rolę w wakacje. Dlatego…– …powinna dotyczyć dania po, a nie przed przygotowaniem. Konsument powinien otrzymać cennik przed złożeniem zamówienia – zaznacza.I dodaje, iż jeżeli restaurator chciałby zastąpić składniki dania z cennika innymi, to może to zrobić tylko zgodą klienta. I – podkreśla rzeczniczka UOKiK – wcześniej poinformować go o tym. W restauracjach też mamy prawo do reklamacjiKolejna uwaga UOKiK dotyczy naszego prawa do reklamacji. Co możemy zareklamować? Na przykład za zimną potrawę, inną niż podana w cenniku gramaturę potrawy lub brak informacji dotyczących jej składu. Także dodatkowe opłaty, np. za serwis albo opakowanie na wynos, powinny być podane przed złożeniem zamówienia.– A o ile widzimy nierzetelną obsługę prosimy o zawiadamianie najbliższego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej – apeluje Małgorzata Cieloch.
Idź do oryginalnego materiału