Według ankiety przeprowadzonej przez Expedia Group, jest sporo zachowań turystów, które nie podobają się hotelowej obsłudze i są uznawane - również wśród innych gości - za gorszące. choćby jeżeli atmosfera sprzyja i w miejscu noclegu czujemy się swobodnie, powinniśmy pamiętać o tym, iż nie jesteśmy sami. Czego w takim razie powinniśmy unikać, by nie popełnić podróżniczego faux pas?
REKLAMA
Zobacz wideo Marieta Żukowska zdradza, iż uczy się włoskiego. "Zagrałam we włoskim filmie"
Tego nie rób w hotelu
Pierwsze miejsce na liście zajęło chodzenie boso. Aż 94 proc. respondentów uznało je za niestosowne. O ile rezygnowanie z obuwia w pokoju jest akceptowalne, choć niezbyt higieniczne, to chodzenie boso w miejscach publicznych, np. na korytarzach, w restauracji czy na basenie, nie powinno mieć miejsca. Większość hoteli oferuje jednorazowe kapcie, z których możemy skorzystać.
Drugim, najczęściej wskazywanym faux pas, okazało się noszenie hotelowych szlafroków w lobby. Wskazało je aż 92 proc. respondentów. Z kolei 86 proc. osób biorących udział w ankiecie było zgorszonych okazywaniem sobie uczuć w hotelowych basenach.
Częstym problemem są też głośne rozmowy telefoniczne. Zdarza się, iż personel hotelowy zwraca uwagę gościom, aby przenieśli się w ustronne miejsce i tam kontynuowali swoją rozmowę. Choć reakcje na takie reprymendy bywają różne.
2477903983Art_Gants / Shutterstock
Przedstawiciele branży hotelowej w rozmowie z CNBC zwrócili także uwagę na fakt, iż pojawienie się w piżamie w przestrzeni wspólnej może zostać odebrane jako brak szacunku, dlatego na śniadania zawsze powinniśmy chodzić w ubraniu. Żeby ułatwić zadanie turystom, niektóre hotele przed terminem wizyty wysyłają swoim gościom wiadomość z hotelową etykietą. Warto się z nią zapoznać, by zostawić po sobie dobre wrażenie. Co najbardziej przeszkadza ci w zachowaniu innych w hotelu? Zachęcamy do udziału w sondzie i komentowania.