Jedzą śniadanie w piżamie i biegają boso po korytarzu. Hotele mówią o złych manierach turystów

kobieta.gazeta.pl 13 godzin temu
Hotele dbają o komfort turystów i starają się, by w ich przestrzeni czuli się, jak w domu. Problem w tym, iż niektórzy traktują to zbyt dosłownie. Portal CNBC wymienił zachowania turystów, które najbardziej irytują pracowników obiektów noclegowych.
Według ankiety przeprowadzonej przez Expedia Group, jest sporo zachowań turystów, które nie podobają się hotelowej obsłudze i są uznawane - również wśród innych gości - za gorszące. choćby jeżeli atmosfera sprzyja i w miejscu noclegu czujemy się swobodnie, powinniśmy pamiętać o tym, iż nie jesteśmy sami. Czego w takim razie powinniśmy unikać, by nie popełnić podróżniczego faux pas?


REKLAMA


Zobacz wideo Marieta Żukowska zdradza, iż uczy się włoskiego. "Zagrałam we włoskim filmie"


Tego nie rób w hotelu
Pierwsze miejsce na liście zajęło chodzenie boso. Aż 94 proc. respondentów uznało je za niestosowne. O ile rezygnowanie z obuwia w pokoju jest akceptowalne, choć niezbyt higieniczne, to chodzenie boso w miejscach publicznych, np. na korytarzach, w restauracji czy na basenie, nie powinno mieć miejsca. Większość hoteli oferuje jednorazowe kapcie, z których możemy skorzystać.
Drugim, najczęściej wskazywanym faux pas, okazało się noszenie hotelowych szlafroków w lobby. Wskazało je aż 92 proc. respondentów. Z kolei 86 proc. osób biorących udział w ankiecie było zgorszonych okazywaniem sobie uczuć w hotelowych basenach.


Częstym problemem są też głośne rozmowy telefoniczne. Zdarza się, iż personel hotelowy zwraca uwagę gościom, aby przenieśli się w ustronne miejsce i tam kontynuowali swoją rozmowę. Choć reakcje na takie reprymendy bywają różne.


2477903983Art_Gants / Shutterstock


Przedstawiciele branży hotelowej w rozmowie z CNBC zwrócili także uwagę na fakt, iż pojawienie się w piżamie w przestrzeni wspólnej może zostać odebrane jako brak szacunku, dlatego na śniadania zawsze powinniśmy chodzić w ubraniu. Żeby ułatwić zadanie turystom, niektóre hotele przed terminem wizyty wysyłają swoim gościom wiadomość z hotelową etykietą. Warto się z nią zapoznać, by zostawić po sobie dobre wrażenie. Co najbardziej przeszkadza ci w zachowaniu innych w hotelu? Zachęcamy do udziału w sondzie i komentowania.
Idź do oryginalnego materiału