W tym artykule znajdziesz:
przegląd kampanii Bimba Y Lola, MMC, Reserved, Coccinelle, Swarovski, H&M Studio i Aruelle,
analizę kluczowych motywów sezonu AW25/26,
wskazówki, które modele i dodatki mogą stać się inwestycją na kolejne miesiące,
interpretację trendów widocznych w nowych kolekcjach.
Bimba Y Lola debiutuje z kolekcją na jesień i zimę 2025. Te ubrania są pełne symboliki
Hiszpańska marka Bimba Y Lola zachwyca jesienną kolekcją, której inspiracją stał się lud Lucht Siúil, czyli irlandzka społeczność wędrowna. W kolekcji pojawiają się odniesienia do kultur celtyckich i pogańskich rytuałów, a estetyka oparta na kontrastach odzwierciedla dziką naturę, która stanowiła punkt wyjścia dla projektantów. Na szczególną uwagę zasługują nadruki – od lat znak rozpoznawczy marki. Tym razem centralnym motywem jest koń Irish Cob, przeniesiony na torebki, sukienki i biżuterię.
Obok niego pojawia się motyw maski inspirowany malarstwem naskalnym, a także haftowane stworzenia lśniące kryształami. Paleta kolorów została zbudowana na kontraście między przygaszonymi odcieniami drewna, denimu i terakoty a żywą pistacją i czystą bielą. W dodatkach dominuje mocny akcent: wysokie kozaki, botki w zwierzęce printy i ikoniczna Paper Bag w odświeżonej wersji winylowej.
BIMBA Y LOLA
MMC stworzyło kapsułę wraz z… Supermanem. To ubrania dla codziennych bohaterek
MMC Studio, we współpracy z Warner Bros. Discovery, stworzyło kolekcję #SUPERMANxMMC inspirowaną postacią legendarnego superbohatera. To linia, która łączy awangardowy język projektantów z wartościami Supermana: siłą, odwagą i sprawiedliwością. W praktyce oznacza to kapsułę codziennych ubrań – oversize’owe bluzy, t-shirty, spodnie dresowe, kurtki dwustronne i akcesoria ze skóry.
Dzięki prostym formom i czytelnym detalom takim jak: emblematy, kolorystyka inspirowana DC Universe linia MMC świetnie wpisuje się w modę uliczną, zachowując jednocześnie ponadczasowy charakter.
MMC
Reserved hipnotyzuje swoją najnowszą biurową odsłoną na jesień 2025. Czego możemy się spodziewać?
„The Office Edit” to kolekcja, która redefiniuje power dressing. Reserved odpowiada w niej na trend corporate core, czyli powrót garnituru jako codziennego elementu stylizacji, niezależnie od obowiązującego dress code’u. Inspiracją stały się lata 80., co widoczne jest w szerokich ramionach i mocnych konstrukcjach, przełamanych kobiecą lekkością. Kapsuła to przemyślany zestaw marynarek, spodni, kamizelek i koszul, które można dowolnie miksować.
Dzięki stonowanej palecie i wysokiej jakości materiałom ubrania sprawdzą się zarówno w biurze, jak i po pracy. W tej kolekcji garnitur staje się wyborem, nie obowiązkiem, a ubrania mają przede wszystkim dawać poczucie pewności siebie.
RESERVED
Torby od Coccinelle to już klasyk. My wybieramy 3 modele, które staną się jesiennym hitem
Jeśli szukasz idealnej torebki na jesień 2025 to nie mogłaś lepiej trafić. Najnowsza kampania Coccinelle #EssentiallyME czerpie ze skandynawskiej filozofii Lagom, w której najpiękniej prezentuje się to, co zrównoważone i „w sam raz”. Kolory odzwierciedlają zmieniającą się naturę sezonu: zgaszona zieleń Greenery, porzeczkowy odcień Ribes, chłodny Arctic Blue i ciepły koniakowy brąz tworzą paletę, która wprowadzi równowagę do sezonowych stylizacji. Modele torebek są tu czyste, minimalistyczne, o miękkich liniach i starannie dopracowanych detalach – dokładnie takie, które nie dominują stylizacji, ale nadają jej wyrafinowaną lekkość.
Kultowa C-ME pojawia się w miniaturowej odsłonie – idealnej na wieczorne wyjścia, Double Beat z odpinaną kieszenią oferuje praktyczność w codziennym użytkowaniu, a Beat Arctic z elementami eko-futra wnosi nutę nordyckiej estetyki, dodając zimowym stylizacjom dopracowanego wykończenia.
COCCINELLE
Swarovski urzeka nas limitowaną kolekcją, której główną inspiracją stał się łabędź
Z okazji 130-lecia istnienia Swarovski powraca do korzeni, celebrując swoje tradycje. Limitowana kolekcja Vienna jest hołdem dla miasta, w którym Daniel Swarovski rozpoczął swoją rewolucję w tworzeniu kryształu, a centralnym punktem pozostał ikoniczny symbol marki: łabędź. W tym sezonie projektanci reinterpretują go w niezwykle architektoniczny sposób. Geometryczne skrzydła, stylizowane pióra i ich subtelny ruch przywołują obraz ptaków unoszących się nad taflą wody.
To motyw nieprzypadkowy – od lat łabędź symbolizuje w Swarovski nie tylko piękno i grację, ale także siłę zakorzenioną w naturze. Kompozycje z przezroczystych kryształów i ciemnych, rutenowych akcentów budują efekt światła i cienia, przejrzystości i głębi. Kamienie pavé, szlify bagietowe i kryształy w różnych rozmiarach układają się niczym rozpostarte pióra w ruchu. Ta dynamika sprawia, iż biżuteria wygląda, jakby żyła i zmieniała się wraz ze światłem, podobnie jak ptak w locie.
SWAROVSKI
H&M jak co sezon kusi nas swoją kolekcją Studio. Już 25 września będziemy ustawiać się w kolejkach po wyselekcjonowane projekty sieciówki
Na limitowaną kolekcję H&M Studio AW25 czeka każda aspirująca it-girl – i nic dziwnego, bo linia wyprzedaje się błyskawicznie. Najnowsza odsłona to dialog między dwoma światami: modernistyczną energią São Paulo a surowym minimalizmem Sztokholmu. Zderzenie kultur przyniosło projekty, które są jednocześnie odważne i użytkowe, nowoczesne i pełne odniesień do rzemiosła. Wśród najmocniejszych elementów znalazły się oversize’owe marynarki o mocnych ramionach, cekinowe spódnice przełamujące surowość konstrukcji, total looki z denimu oraz balonowe kurtki z nylonu, które wyglądają jak rzeźbiarskie formy.
Paleta kolorów balansuje na granicy ziemi i światła: brązy, granaty, szarości i czerń uzupełniają akcenty czerwieni, pudrowego różu i błękitów. Te kontrasty sprawiają, iż kolekcja jest z jednej strony osadzona w chłodnym minimalizmie, a z drugiej – otwarta na kreatywne stylizacje
H&M
Marka Aruelle na nowo odkrywa przed nami homewear, byśmy niezależnie od sytuacji czuły się dobrze w naszej skórze
Kolekcja Sleek Couture odpowiada na pragnienie kobiet, by codzienność nabrała stylu. To propozycja dla tych, które chcą czuć się pięknie i kobieco również w domowym zaciszu. Tkaniny są miękkie, elastyczne, przyjemne w dotyku. Niemal stapiają się z naszym ciałem, tworząc efekt „drugiej skóry”. Oversize’owe szlafroki otulają niczym ciepły koc, a smukłe, dopasowane fasony loungewear’u czy koszul nocnych podkreślają sylwetkę bez nadmiernego wysiłku.
Dużą nowością dla marki jest pojawienie się kapci i lekkich pantofelków, które dopełniają całą stylizację. jeżeli chodzi o kolorystykę to dominują odcienie kości słoniowej, gołębiej szarości i przygaszonego różu, przełamane głębszymi tonami burgundu czy granatu, które dobrze komponują się z jesienną aurą i pozwalają budować garderobę codzienną garderobę kapsułową.
ARUELLE