W Hongkongu odbyły się targi Beauty&Wellnes Expo 2025, dotyczące kosmetyków, produktów do pielęgnacji, do włosów, spa i sprzętu fitness. W Hong Kong Convention and Exhibition Centre (HKCEC) swe produkty prezentowały małe i średnie firmy z Dolnego Śląska.

Udział w targach odbył się w ramach projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”, który prowadzi samorząd województwa. W targach Beauty&Wellnes Expo 2025 wzięło udział 10 polskich firm: Yvette Laboratory, Elixis (PUX sp. z o.o.), B&B Partners, 7FIT, Avicenna Oil, Grupa Popławska (Clarena), Bartek Candles, MB EliX, Masthef oraz Green Zebras S.A.
W tym samym kompleksie odbyły się targi Food Expo PRO 2025, gdzie na stoisku przygotowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ofertę prezentowały polskie firmy spożywcze.
Konsul generalny RP w Hongkongu Michał Kołodziejski w rozmowie z PAP podkreślił, iż obecność polskich firm w Hongkongu jest niewystarczająca w stosunku do ich potencjału. – Warto podkreślić, iż w Hongkongu łatwiej rozpocząć działalność niż w Chinach kontynentalnych, Indonezji czy na przykład w Malezji. Hongkong, jako była kolonia brytyjska, od lat jest tak zaprojektowany, aby było tu łatwiej prowadzić biznes – wyjaśniał konsul.
Kołodziejski zwrócił uwagę na polską wieprzowinę czy drób, które są w Hongkongu akceptowane i dobrze oceniane. – Warto też pamiętać, iż tu nie ma ceł lub są minimalne, a przy tym waluta jest powiązana z dolarem, a więc mamy stabilność i przewidywalność – wskazał.
tom