
W ostatnich dniach polska polityka została wstrząśnięta skandalicznym hejtem wymierzonym w córkę prezydenta elekta Karola Nawrockiego. Minister spraw wewnętrznych i administracji zdecydowanie potępił te działania, określając je jako „skandaliczne” i „haniebne”. Zapowiedział również, iż adekwatne służby będą działać w tej sprawie.
W rozmowie z „Gościa Radia ZET”, wiceszef Platformy Obywatelskiej, Tomasz Siemoniak, ocenił wysiłek Rafała Trzaskowskiego w kampanii, porównując go do sportowca, który „wychodził z siebie”. Siemoniak podkreślił, iż jest gotów „wszystko wybaczyć” sztabowi, jeżeli tylko „gryzą trawę” i walczą do samego końca. Zaangażowanie Trzaskowskiego, które było „fundamentalne”, było kluczem do sukcesu w kampanii.
Według danych z Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce jest ponad 23 miliony użytkowników Internetu, co stanowi około 60% mieszkańców kraju. To oznacza, iż media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w polskiej polityce. Siemoniak wskazał na potrzebę lepszego docierania do mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi, a także większej wagi przykładanej do mediów społecznościowych.
W kwestii zawieszenia posła KO, Siemoniak stwierdził, iż ci politycy ponieśli już „najsurowszą z możliwych kar” w postaci negatywnego zasięgu w internecie i memów, co jest gorsze niż jakiekolwiek oficjalne sankcje. To pokazuje, iż polityka w Polsce staje się coraz bardziej złożona i nieprzewidywalna.
Według Badania CBOS, 55% Polaków uważa, iż polityka jest „niezbyt ważna” lub „w ogóle nie ważna” w ich życiu. To oznacza, iż politycy muszą znaleźć nowe sposoby, aby przekonywać i angażować swoich wyborców.
W kwestii potencjalnej koalicji z Konfederacją, Siemoniak podkreślił, iż w tej chwili istnieje „bardzo dobra koalicja 15 października”. Zaznaczył również, iż przyszły parlament to „bardzo odległa przyszłość” w polskiej polityce, gdzie „nie wiadomo, co będzie za tydzień, a co dopiero za 2,5 roku”. To pokazuje, iż polityka w Polsce jest w ciągłym ruchu i zmianie.
Według danych z Ministerstwa Cyfryzacji, w 2022 roku w Polsce było ponad 14 milionów kont na Twitterze, co stanowi około 37% wszystkich użytkowników Internetu w kraju. To oznacza, iż media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w polskiej polityce i politycy muszą być aktywni w tych kanałach, aby przekonywać i angażować swoich wyborców.