Producent pierogów i jego rola w segmencie convenience
Pierogi to jedno z flagowych dań kuchni polskiej, kojarzone z rodzinnym ciepłem. To potrawa, którą prawdopodobnie zaproponowalibyśmy zagranicznemu gościowi pragnącemu poznać bliżej naszą rodzimą kuchnię. Nic dziwnego – elastyczność pierogów sprawia, iż można je podać na rodzinnym obiedzie, jako szybki lunch czy potrawa „od święta”, a niekiedy opcję dla osób preferujących dania bezmięsne.
W kontekście segmentu convenience pierogi są produktem, który dobrze rotuje, intuicyjnie rozpoznawalnym na półce i niewymagającym dodatkowej edukacji konsumenckiej. Ze względu na wachlarz wariantów smakowych łatwo go wdrożyć w kanale tradycyjnym oraz nowoczesnym. Co więcej, samodzielne przygotowanie pierogów to proces czasochłonny i wymagający kulinarnej finezji, czego nie sposób rzec o wersji gotowej. Producent pierogów wykonuje lwią część pracy, a zadaniem konsumenta jest poddanie ulubionego dania obróbce termicznej, by po kilku minutach cieszyć się euforią z posiłku.
Co sprzedaje się najlepiej?
Doświadczeni dystrybutorzy wiedzą, iż jednym z decydujących czynników skutecznej sprzedaży jest szeroka oferta. Nie inaczej dzieje się w przypadku pierogów. Do najchętniej wybieranych wariantów w segmencie convenience food należą: pierogi z mięsem, pierogi ruskie, pierogi z kapustą i grzybami oraz pierogi z serem i owocami (np. truskawki, jagody).
Ważną zaletą produktu jest jego podatność na personalizację. Odnosi się ona tak samo do smaku (farszu), jak i etykiety. Producenci pierogów oferują możliwość dostosowania rozwiązań do rynku, odbiorców (np. przewaga osób preferujących dania bezmięsne, dzieci itd.) czy marek własnych (private label), co czyni tę kategorię atrakcyjną z perspektywy rozwoju oferty handlowo-dystrybucyjnej.
Współczesny producent pierogów rozumie aktualne trendy
Chcąc odnaleźć się i zachować skuteczność na współczesnym rynku i w segmencie convenience producent pierogów musi elastycznie adaptować się do aktualnych trendów. Te zaś odnoszą się zarówno do dobrego smaku, jak i jakości rozwiązań. Przewagą konkurencyjną w oczach dystrybutora oraz konsumenta okazują się przede wszystkim:
- stabilny łańcuch dostaw składników pochodzących od zaufanych producentów,
- własne receptury oparte na sprawdzonych proporcjach,
- powtarzalność produktu,
- brak konserwantów, wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników i aromatów,
- linie produkcyjne spełniające standardy HACCP, ISO 22000 oraz IFS.
Coraz częściej liczy się także społeczna odpowiedzialność producenta: inwestycje w zrównoważony rozwój, ograniczanie śladu węglowego, redukcja zużycia plastiku i opakowania z nadrukiem SPQ. Dobry producent pierogów to dziś nie tylko dostawca produktu, ale także partner w rozwoju całej kategorii. Przykładem firmy od lat stosującej takie zrównoważone podejście jest U Jędrusia – producent pierogów i innych chłodzonych dań gotowych, który łączy tradycyjne receptury z nowoczesnym podejściem do produkcji, bezpieczeństwa i logistyki.