30 czerwca w siedzibie konsulatu generalnego RP w Nowym Jorku odbyło się spotkanie biznesowo-networkingowe związane z promocją polskiej żywności w Stanach Zjednoczonych i inauguracją programu Fast&Organic.













Wydarzenie towarzyszące odbywającym się w tym samym czasie największym w USA targom spożywczym The Summer Fancy Food Show zostało zorganizowane przez Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) i Stowarzyszenie Polska Ekologia pod honorowym patronatem konsula generalnego RP w Nowym Jorku Mateusza Sakowicza.
Spotkanie, w którym uczestniczyło blisko 100 osób, związane było z rozpoczęciem programu Fast&Organic promującego na rynku amerykańskim wysokiej jakości produkty żywnościowe wytwarzane w Unii Europejskiej. W wydarzeniu wzięli w nim udział obecni na targach wystawcy, dystrybutorzy i producenci, a także polonijni przedsiębiorcy.
Wśród gości honorowych wieczoru znaleźli się wicekonsulowie Przemysław Postolski i Wiktor Cichecki, a także Marek Skulimowski, prezes Fundacji Kościuszkowskiej. Obecni byli także goście z Polski: Jan Golba – dyrektor Departamentu Rolnictwa Ekologicznego i Jakości Żywności w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agnieszka Wieczorek – menadżer w Stowarzyszeniu Polska Ekologia, a także Ireneusz Drzewiecki– pełnomocnik „Klastra Bio-Żywności POLSKA EKOLOGIA”. Delegacji Krajowej Izby Gospodarczej przewodziła Bożena Wróblewska – prezes zarządu Centrum Promocji KIG, która również poprowadziła całe wydarzenie. W trakcie spotkania zebrani mogli zapoznać się z krótką prezentacją dotyczącą programu Fast &Organic, którą przygotowała Agnieszka Wieczorek.
– Fast&Organic to 3-letni program skierowany do konsumenta w Stanach Zjednoczonych – powiedziała Agnieszka Wieczorek. – Promowana żywność posiada unikalny znak certyfikowanych produktów organicznych – zielony liść. Chcemy, aby dzięki programowi Fast&Organic symbol ten stał się również znany wśród Amerykanów i Kanadyjczyków – dodała, podkreślając, iż Unia Europejska stawia sobie za cel edukację amerykańskiego konsumenta, aby potrafił wybierać wysokiej jakości żywność organiczną.
– To jedno z tych spotkań biznesowych, które organizujemy w ramach rozpoczętego właśnie programu Fast&Organic promującego produkty organiczne z Unii Europejskiej, w tym oczywiście z Polski – stwierdziła w rozmowie z „Białym Orłem” Bożena Wróblewska, prezes zarządu Centrum Promocji KIG. – W tym czasie będziemy obecni na wielu wydarzeniach branżowych, targach czy też seminariach, a także będziemy organizować bądź też współorganizować podobne wydarzenia jak dzisiaj. Cieszę się, iż podobnie jak i w latach poprzednich udało się w polskim konsulacie zgromadzić tak wielką liczbę osób z branży spożywczej. Dziękuję władzom konsulatu, w tym konsulowi generalnemu RP w Nowym Jorku Mateuszowi Sakowiczowi, za pomoc w organizacji tego wydarzenia i objęciu go swoim honorowym patronatem. Dziękuję także wszystkim gościom, którzy przybyli na dzisiejsze spotkanie – dodała.
Ostatnim akcentem wieczoru była degustacja potraw przygotowanych przez przybyłego z Polski kucharza i rozmowy biznesowe już w mniej formalnej atmosferze.
Tekst i zdjęcia: Marcin Żurawicz