DHL, Allegro i Żabka wzmacniają sojusz. Nadchodzi nowy lider rynku OOH?

ewp.pl 3 dni temu

Sieć punktów odbioru. Najnowsze dane

Dzięki współpracy z Żabką Allegro Delivery zwiększyło liczbę punktów odbioru o ok. 11,6 tys., co daje łącznie ponad 45 tys. lokalizacji w całej Polsce. Partnerzy usług logistycznych, czyli Allegro One, Orlen Paczka i DHL eCommerce Polska, oferują w tej chwili około 18 tys. automatów paczkowych. DHL eCommerce Polska odpowiada za około 6,5 tys. automatów typu BOX 24/7 oraz 22 tys. punktów odbioru DHL POP, w tym właśnie 11,6 tys. w sklepach Żabka.

H&M mówi „dość”. Koniec darmowych zwrotów online to początek nowego trendu

Korzyści dla klientów i sprzedawców

Dla użytkowników platformy Allegro poszerzony dostęp do odbioru przesyłek oznacza większą elastyczność. Sklepy Żabka działają zwykle od wczesnego poranka do późnego wieczora przez wszystkie dni tygodnia. Allegro przejmuje cały proces dostawy, od nadania, przez tracking, po zwroty i reklamację, co upraszcza obsługę zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Z punktu widzenia sektora e‑commerce kluczem jest kontrola kosztów i zoptymalizowana logistyka.

Polacy cenią wygodę i elastyczność. Preferują odbiór paczek w punktach po drodze. Wracając z pracy czy robiąc zakupy – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.

Instagram w wynikach Google? Sprawdź, jak przygotować posty na indeksację w wyszukiwarce!

Strategia rynkowa. Czy sojusz jest odpowiedzią na dominację InPostu?

Rozbudowana oferta Allegro Delivery jest bezpośrednią konkurencją dla InPostu, którego Paczkomaty liczą około 25,7 tys. punktów. Silne zaplecze logistyczne i rozwój sieci spowodują większą siłę negocjacyjną Allegro w relacjach z operatorem InPostu. Wsparcie partnerów takich jak Żabka i DHL stanowi długofalową strategię dywersyfikacji dostaw.

Najnowsze trendy OOH. Rosnące znaczenie odbioru z punktów

DHL eCommerce Polska chce zbudować największą sieć typu OOH w Europie. W skali kraju to już ponad 22 tys. punktów odbioru (automaty, sklepy, punkty partnerskie), a w Europie ponad 150 tys.

Raport DHL „E‑commerce Trends 2025” pokazuje, iż 56  proc. Polaków wybiera odbiór przesyłki z automatów paczkowych, a aż 81 proc. rezygnuje z zakupu, jeżeli nie ma wygodnej opcji dostawy i zwrotu. Badanie wskazało również na inny istotny trend. 79 proc. europejskich klientów wybiera zwroty w punktach OOH. Pokazując tym samym, iż elastyczność i wygoda stają się nowym standardem e-commerce.


Chcesz, by Twój sklep internetowy zarabiał więcej? Pobierz teraz bezpłatny e-book „Dochodowy e-commerce 2025”. To aż 270 stron wskazówek od praktyków e-handlu.


Idź do oryginalnego materiału