Too Good To Go: jak Polacy pomogli uratować 15 milionów paczek żywności

300gospodarka.pl 7 godzin temu

W ciągu sześciu lat działalności w Polsce, partnerzy Too Good To Go uratowali przed zmarnowaniem 15 milionów Paczek Niespodzianek o łącznej wartości 610 mln złotych. Tempo wzrostu korzystania z aplikacji w ostatnich trzech latach wzrosło pięciokrotnie, co świadczy o rosnącej popularności rozwiązania w czasach rosnącej potrzeby efektywnego gospodarowania żywnością.

Jak działa Too Good To Go?


Too Good To Go to największy na świecie marketplace do zarządzania nadwyżkami żywności. Aplikacja łączy konsumentów z biznesami, takimi jak restauracje, piekarnie, supermarkety czy sklepy convenience. Użytkownicy mogą kupić wciąż świeże, nadwyżkowe produkty choćby za 1/4 ceny wyjściowej.


Dziś w Polsce z Too Good To Go korzysta 4,5 miliona użytkowników oraz ponad 8 100 partnerów biznesowych. Wśród nich są takie marki jak Carrefour, Biedronka, Auchan, Costa Coffee, Starbucks, Green Caffe Nero, BP, Shell, Circle K, Sonko, Heinz, OSHEE, Pudliszki czy Mieszko.

Mniej zmarnowanego jedzenia i emisji CO2


W pierwszych trzech latach obecności na polskim rynku uratowano 2 miliony Paczek Niespodzianek. Kolejne trzy lata przyniosły pięciokrotne przyspieszenie – do 15 milionów. To oznacza około 15 000 ton jedzenia, które nie trafiło na śmietnik i odpowiada za oszczędność 40 000 ton emisji ekwiwalentu CO2.


Według danych Projektu Drawdown, ograniczenie marnowania żywności to jedno z najskuteczniejszych działań na rzecz walki z kryzysem klimatycznym. Produkcja żywności wiąże się z ogromnym zużyciem zasobów naturalnych, takich jak woda, gleba i energia, a także z emisją gazów cieplarnianych na każdym etapie łańcucha dostaw – od uprawy, przez transport, aż po sprzedaż.


Kiedy jedzenie jest marnowane, wszystkie te zasoby zostały zużyte na próżno. Dodatkowo wyrzucona żywność, rozkładając się na wysypiskach, emituje metan – gaz cieplarniany znacznie silniejszy od dwutlenku węgla. Dlatego ograniczenie marnowania żywności przyczynia się nie tylko do zmniejszenia emisji, ale także do bardziej zrównoważonego wykorzystania zasobów planety.

Społeczność, która zmienia nawyki


Aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, firma wprowadziła nowe rozwiązania. Jednym z nich jest Box Too Good To Go, dostępny również w mniejszych miejscowościach. Firma planuje dalszą ekspansję na nowe rynki oraz rozwój innowacji w całym łańcuchu dostaw żywności.


Warto też wspomnieć, iż Too Good To Go ma certyfikat B Corp, mierzący wyniki społeczne i środowiskowe organizacji. Firma otrzymała na początku 2024 roku Too Good To Go pomyślnie przeszło ponowną akredytację z wynikiem 93,4.


Za sukcesem Too Good To Go stoi zaangażowanie użytkowników, partnerów oraz 50-osobowego zespołu w Polsce. Jak podkreśla Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce i Czechach, wzrost popularności aplikacji pokazuje rosnącą świadomość ekologiczną Polaków i ich gotowość do zmiany nawyków żywieniowych.




Polecamy również:



  • Nutri-Score pod ostrzałem. System oceniania żywności może wprowadzać konsumentów w błąd

  • Jedzenie w pośpiechu to szukanie kłopotów. Oszczędzamy czas, tracimy zdrowie

  • Nowe oblicze rolnictwa – biotechnologia w walce z suszą

  • Kurierzy i kierowcy nie chcą etatów. Wolą elastyczność niż stabilność

Idź do oryginalnego materiału